Så enligt menyn som jag bifogade så tar du gratis vatten som servers vid bordet. Sedan tex en styck frukt plus blue berry pancakes om ni är två. $37. Ni kan lyxa till det med ett glas juice att dela på men då spränger ni gränsen med råge med dricks och skatter.
Det är inte upprörda känslor utan vägrån här i usa att äta på just hotell. Spelar man deras spel så kommer de fortsätta att försämra. Kolla in priset på en latte tex $10 på menyn. Plus skatt och dricks. Då spelar det ingen roll att man har $50 i kredit när samma kostar max $4 på det bästa stället i NYC.
Kaffet är som sagt bara ett exempel.
Samma med resorts fees, de gör så för att de kommer undan med det. Så länge folk envisas med att betala de olika avgifterna så kommer de fortsätta att höja och försämra.
Nog om frukosten, njut av NY och promenera lungt.
Håller med dig om allt du skriver! Det har verkligen gått utför och innan när det var en gratis frukost på de flesta HGI med cooked to order omelett så var det bra värde för mig och min familj som kunde få något att äta direkt och sedan snabbt ta oss ut. Därför föll valet ofta på Hilton för att behålla status. Nu vet jag inte om det är dags att omvärdera värdet av Guld/Diamantstatus på Hilton om man ser till USA iaf. Asien och Europa (än så länge) är en helt annan femma. Frukosten på Conrad i Tokyo var av helt annan kaliber!
Resorts fees är ett annat gissel och det är snart omöjligt att hålla sig borta från dem så det gäller att vara observant när man bokar.
Nyttjar poäng och bor endast en natt på Conrad (Nyårsafton) då alla hotellpriserna var snuskigt dyra och värdet av poängen blev
bra i jämförelse med annars. Ämnar njuta av stan och promenera och promenera lite till och kanske till och med våga mig på en god kopp kaffe någonstans. Jag kanske blir positivt överraskad även om jag i normala fall aldrig dricker kaffe som sagt var.
@TP12 Funderar också på om det är bättre värde att beställa middag t.ex, men det kanske är extra avgifter/specialmeny bara för att det är nyårsafton. Skulle gärna beställa room service eller något och äta där för vi kommer tyvärr vara rejält jet-laggade då vi landar samma dag. Får fråga helt enkelt och se vad de säger.