Senaste nytt

Gratis continental frukost försvinner för Hilton Honors Gold & Diamond juli-december 2021 i USA

TP12

Medlem
Så enligt menyn som jag bifogade så tar du gratis vatten som servers vid bordet. Sedan tex en styck frukt plus blue berry pancakes om ni är två. $37. Ni kan lyxa till det med ett glas juice att dela på men då spränger ni gränsen med råge med dricks och skatter.

Det är inte upprörda känslor utan vägrån här i usa att äta på just hotell. Spelar man deras spel så kommer de fortsätta att försämra. Kolla in priset på en latte tex $10 på menyn. Plus skatt och dricks. Då spelar det ingen roll att man har $50 i kredit när samma kostar max $4 på det bästa stället i NYC.

Kaffet är som sagt bara ett exempel.

Samma med resorts fees, de gör så för att de kommer undan med det. Så länge folk envisas med att betala de olika avgifterna så kommer de fortsätta att höja och försämra.

Nog om frukosten, njut av NY och promenera lungt.
Hon kan ju välja något annat än frukost, två drinkar eller förrätter tex. Är väl just vad som är bäst värde hon vill få tips kring?
 

Maja

Medlem
Så enligt menyn som jag bifogade så tar du gratis vatten som servers vid bordet. Sedan tex en styck frukt plus blue berry pancakes om ni är två. $37. Ni kan lyxa till det med ett glas juice att dela på men då spränger ni gränsen med råge med dricks och skatter.

Det är inte upprörda känslor utan vägrån här i usa att äta på just hotell. Spelar man deras spel så kommer de fortsätta att försämra. Kolla in priset på en latte tex $10 på menyn. Plus skatt och dricks. Då spelar det ingen roll att man har $50 i kredit när samma kostar max $4 på det bästa stället i NYC.

Kaffet är som sagt bara ett exempel.

Samma med resorts fees, de gör så för att de kommer undan med det. Så länge folk envisas med att betala de olika avgifterna så kommer de fortsätta att höja och försämra.

Nog om frukosten, njut av NY och promenera lungt.
Håller med dig om allt du skriver! Det har verkligen gått utför och innan när det var en gratis frukost på de flesta HGI med cooked to order omelett så var det bra värde för mig och min familj som kunde få något att äta direkt och sedan snabbt ta oss ut. Därför föll valet ofta på Hilton för att behålla status. Nu vet jag inte om det är dags att omvärdera värdet av Guld/Diamantstatus på Hilton om man ser till USA iaf. Asien och Europa (än så länge) är en helt annan femma. Frukosten på Conrad i Tokyo var av helt annan kaliber!

Resorts fees är ett annat gissel och det är snart omöjligt att hålla sig borta från dem så det gäller att vara observant när man bokar.

Nyttjar poäng och bor endast en natt på Conrad (Nyårsafton) då alla hotellpriserna var snuskigt dyra och värdet av poängen blev bra i jämförelse med annars. Ämnar njuta av stan och promenera och promenera lite till och kanske till och med våga mig på en god kopp kaffe någonstans. Jag kanske blir positivt överraskad även om jag i normala fall aldrig dricker kaffe som sagt var.

@TP12 Funderar också på om det är bättre värde att beställa middag t.ex, men det kanske är extra avgifter/specialmeny bara för att det är nyårsafton. Skulle gärna beställa room service eller något och äta där för vi kommer tyvärr vara rejält jet-laggade då vi landar samma dag. Får fråga helt enkelt och se vad de säger.
 

Doctor-X

Medlem
Någon som nyligen bott på Conrad New York Downtown? Vet att frukosten är snordyr och att jag inte lär få särskilt mycket för mina $50 som vi är berättigade till. I appen står det att det endast är in-room dining och att ingen frukost erbjuds och att vi får poäng som kompensation. Stämmer detta verkligen? Vill minnas att jag läst om andra som ätit frukost på plats.

Har ingen erfarenhet av Conrad i NY, men på LondonHouse i Chicago gick det alldeles utmärkt att använda att crediten i baren (OBS ej takbaren). Borde väl kunna funka på samma sätt på Conrad tänker jag.
 

sembl

Medlem
Har ingen erfarenhet av Conrad i NY, men på LondonHouse i Chicago gick det alldeles utmärkt att använda att crediten i baren (OBS ej takbaren). Borde väl kunna funka på samma sätt på Conrad tänker jag.
Olika hotell tillämpar sina egna regler. Men gnäller man lite så brukar det lösa sig att använda sin credit i tex baren eller plocka saker från Gift shopen/kiosken.

Och boka alltid rum för två, då får du $38 fast du är själv.
 

fcx

Medlem
Olika hotell tillämpar sina egna regler. Men gnäller man lite så brukar det lösa sig att använda sin credit i tex baren eller plocka saker från Gift shopen/kiosken.

Och boka alltid rum för två, då får du $38 fast du är själv.

F&B-credit ska ju gälla på alla ställen där mat och dryck serveras, så länge man kan sätta det på rummet. Om hotellrestaurangen inte tillhör hotellet kanske det blir mer käbbel. Tyvärr (?) har hotellen blivit bättre på att inte ge dubbel kredit bara för att man bokat rummet för två pers (man måste checka in två pers också), så man får hålla ögonen öppna där (och kanske vara lite kreativ själv också).

Vad gäller frukostens vara eller icke vara på amerikanska hotell så är det absolut så att man får en bättre och billigare frukost ute på stan, men det är inte alltid som man har 1-2 timmar över för att äta frukost på morgonen. Tänk på den gamla goda tiden när man kunde äta en lagom frukost i loungen på morgonen...

Nedan bild visar alla Hilton-hotell i USA som har lounge kvar. Det är inte många, och det är inte precis de centrala hotellen i de stora städerna heller.

Namnlös.png
 

FilipJ

Medlem
Har de ändrat detta igen?
Hiltons kundtjänst säger nu "You will get complimentary breakfast for US and continental for outside US.", men deras benefit beskrivs fortfarande som "Daily Food and Beverage Credit or Continental Breakfast (varies by brand and region)".
 

Jannes

Medlem
Oj, följer utvecklingen. Har Doubletree bokat i New York denna vecka, men tror jag valt bort matvouchern för poäng istället då det tipsades att vouchern sällan räcker till frukosten ens.
 

Kimmen00

Medlem
Oj, följer utvecklingen. Har Doubletree bokat i New York denna vecka, men tror jag valt bort matvouchern för poäng istället då det tipsades att vouchern sällan räcker till frukosten ens.
Vouchers på typ 15 dollar räcker inte långt.. Köp frulle i affären o ät på Rummet alt ute på ngt billigt hak o nyttja vouchern för öl..
 

fcx

Medlem
Vouchers på typ 15 dollar räcker inte långt.. Köp frulle i affären o ät på Rummet alt ute på ngt billigt hak o nyttja vouchern för öl..
Petimetern i mig vill rätta det till att det numera är 18 dollar per natt (wow) i Boston, Chicago, DC, New York City, San Francisco, Key Largo, Key West, the City of Los Angeles, and the state of Hawaii.

Helt korrekt att man får bättre värde av att köpa frukost på stan och utnyttja vouchern i baren. Dock så försökte jag det på mitt senaste besök i San Francisco, och det visade sig att Hilton ligger steget före: Billigaste cocktailen på menyn gick på 19 dollar inklusive dricks...

Bästa värdet jag hittat för vouchern är på hotell som har grab-and-go-mat. Då kan man plocka med sig en sallad och dricka till lunch för sin voucher.
 
Toppen