Senaste nytt

Gratis continental frukost försvinner för Hilton Honors Gold & Diamond juli-december 2021 i USA

Maja

Medlem
Från juli till december 2021 så försvinner nu gratis frukost för Guld- och Diamantmedlemmar på Hilton i USA. Istället så ska frukosten ersättas med en F&B Credit som man får använda hur man önskar.

Summan man får kommer variera beroende på vilket hotell man bor på, i.e. skillnad om det är Waldorf, Conrad, Hilton etc.

Hittar inget på Hilton.com och inget e-postmeddelande. Hittade nyheten hos Loyaltylobby.com

För mig personligen så har gratis frukost varit en stor fördel, särskilt när jag har rest med min dotter. Det har varit ett stort värde och en F&B Credit känns som en ren förlust för mig personligen. Nu är det väl inte så sannolikt att jag ens kommer kunna resa till USA inom den aktuella tidsperioden. Hoppas innerligt att detta är över till i januari 2022 när nästa resa är planerat och att det inte blir en permanent lösning. :eek::oops:


  • Showcasing its commitment to providing more flexibility, value and choice for its more than 115 million members, Hilton Honors is launching a Daily Food & Beverage Credit for Gold and Diamond members beginning in early July through the end of 2021, at all luxury, full-service, lifestyle, and Hilton Garden Inn properties in the U.S.
  • These brand categories include Waldorf Astoria Hotels & Resorts, LXR Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Signia by Hilton, Hilton Hotels & Resorts, Curio Collection by Hilton, Tapestry Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton and Motto by Hilton.
  • Hilton Honors Gold and Diamond members can utilize the daily credit towards food or beverage purchases any time of day, replacing the existing Elite Status benefit of complimentary Continental Breakfast.
  • The Daily F&B Credit will range in value, depending on the brand and location.

Källa: Hilton Honors Daily Food & Beverage Credit For US Properties - LoyaltyLobby
 

M@GNÜS

Medlem
När jag bodde på Waldorf Astoria i både Las Vegas och Los Angeles under 2019 fick man en credit typ den som beskrivs. Det som var illa med det var att allt på frukostmenyn var dyrare än beloppet man fick.
 

Maja

Medlem
När jag bodde på Waldorf Astoria i både Las Vegas och Los Angeles under 2019 fick man en credit typ den som beskrivs. Det som var illa med det var att allt på frukostmenyn var dyrare än beloppet man fick.
Det är just den delen som är irriterande! Då får man ju inte gratis continental frukost för upp till personer som det står i villkoren.
 

mha321

Medlem
Det är klart, för de som inte äter frukost eller de som kan expensa den så är det faktiskt bättre... För resten av oss är det onekligen en rejäl försämring.

Det var det där med att bromsa sig ur en uppförsbacke...
 

varva77

Medlem
Det här var verkligen inte bra nyheter... låt oss hoppas att det fortsatt endast gäller USA. Jag hänger dock inte med på hur man ska tolka den uttalade tidsbegränsningen eller menar de egentligen att det kommer fasas ut under 6 månader? Vad är syftet annars? Corona, testperiod? I många fall får man ju frukost i loungen då det finns, skall de börja ta betalt för det eller helt enkelt sluta servera där?

Edit: såg nu att ivf Loyalty Lobby säger att det är tidsbegränsat just nu
 

Jönsson

Medlem
Det är klart, för de som inte äter frukost eller de som kan expensa den så är det faktiskt bättre... För resten av oss är det onekligen en rejäl försämring.

Det var det där med att bromsa sig ur en uppförsbacke...

De som inte äter frukost tar ju normal fall poängen så jag ser inte riktigt vad fördelen skulle vara.

Rätt kast detta då frukostarna på Hilton i US förmodligen är dyrare än F&B Crediten.

Får hoppas Honors inte tar denna idé vidare till resten av världen.
 
Toppen