Senaste nytt

Gratis continental frukost försvinner för Hilton Honors Gold & Diamond juli-december 2021 i USA

freppa87

Medlem
Fast skall man försöka sätta en positiv spin på det så kan det också betyda att vissa hotell i USA kommer gå tillbaka till frukost. För om jag tolkar det rätt så har de plockat bort att USA är speciellt.
Jag gillar din optimism, men det finns inte en chans i h.... hmm Sjuhäradsbygden att detta kommer implementeras som en generellt positiv nyhet för Hilton-Honorsmedlemmar. Visst för dom som hellre gillar credit (ev business-resenärer?, men jag tror det är en begränsad del av alla medlemmar), men för mig personligen som i stort sett bara använder Hilton för semestrar försvinner stor del av värdet om dom tar bort frukost.
 

mha321

Medlem
Risken är väl stor att även Hilton har gjort det alldeles för lätt att bli Gold - vart och vartannat kreditkort i USA ger det ju... Och därmed "när alla är Gold så är ingen Gold". Men de kunde ju åtminstone differentiera den så att Diamond fick behålla det tex, kan man tycka (även om det inte skulle hjälpa mig..).
 

varva77

Medlem
Jag gillar din optimism, men det finns inte en chans i h.... hmm Sjuhäradsbygden att detta kommer implementeras som en generellt positiv nyhet för Hilton-Honorsmedlemmar. Visst för dom som hellre gillar credit (ev business-resenärer?, men jag tror det är en begränsad del av alla medlemmar), men för mig personligen som i stort sett bara använder Hilton för semestrar försvinner stor del av värdet om dom tar bort frukost.
Nej precis, riktigt dåliga nyheter och nog bara räkna med att frukosten är borta inom en snar framtid (läser man verkar det bara vara IT som håller dem tillbaka). Att de tog bort det i USA spelade väl ingen större roll med tanke på klassen som frukosten brukar hålla men i övriga världen har det utan tvekan varit den bästa perken med status. Tänker också främst på semestrar på ett bättre Hilton då man tar lite mer tid på sig och kanske tränat innan. Skulle dock aldrig betala som för en bättre brunch vilket inte är ovanligt för att inte säga i underkant.
 

Maja

Medlem
Någon som nyligen bott på Conrad New York Downtown? Vet att frukosten är snordyr och att jag inte lär få särskilt mycket för mina $50 som vi är berättigade till. I appen står det att det endast är in-room dining och att ingen frukost erbjuds och att vi får poäng som kompensation. Stämmer detta verkligen? Vill minnas att jag läst om andra som ätit frukost på plats.
 

sembl

Medlem
Jag har nog sagt det 1000 ggr snart på BC och dess medlemmar,sluta ät frukost på hotellen här i NY. Du har massa ställen att välja på bara du går ut från hotellet. Kolla in menyn och se vad du får för dina pengar. 12$ för flingor med mjölk plus skatter och dricks. Promenera upptill tex Bubbys, eller Wattle Cafe nästan vid hotellet och jag kommer garantera att du kommer vara mer nöjd.

 

trygve

Medlem
Någon som nyligen bott på Conrad New York Downtown? Vet att frukosten är snordyr och att jag inte lär få särskilt mycket för mina $50 som vi är berättigade till. I appen står det att det endast är in-room dining och att ingen frukost erbjuds och att vi får poäng som kompensation. Stämmer detta verkligen? Vill minnas att jag läst om andra som ätit frukost på plats.

I oktober ble det servert frokost i resturanten som normalt.
 

Hachans

Medlem
Jag har nog sagt det 1000 ggr snart på BC och dess medlemmar,sluta ät frukost på hotellen här i NY. Du har massa ställen att välja på bara du går ut från hotellet. Kolla in menyn och se vad du får för dina pengar. 12$ för flingor med mjölk plus skatter och dricks. Promenera upptill tex Bubbys, eller Wattle Cafe nästan vid hotellet och jag kommer garantera att du kommer vara mer nöjd.

Herregud, en bagel och kaffe på Dunkin är bättre än de flesta hotellfrukostar i New York. Men vill man slåss med folk i en överbefolkad matsal som får Norrskenloungen på Arlanda att framstå som gourmet så är det ju fritt fram.
 

sembl

Medlem
Herregud, en bagel och kaffe på Dunkin är bättre än de flesta hotellfrukostar i New York. Men vill man slåss med folk i en överbefolkad matsal som får Norrskenloungen på Arlanda att framstå som gourmet så är det ju fritt fram.
Så är det, speciellt här i NY där man har weltklasse restauranger och grymma cafeer för en bråkdel av priset jämfört med "lyxiga" Conrad.

Jag ställer mig alltid frågan, vill jag ha en dålig gratis kaffe eller en bra dubbel espresso för $3.50.

Min syn på hotellfrukost i USA är att man lika gärna kan plocka bort det helt och ersätta med tex extra poäng.
 

Maja

Medlem
Jag har nog sagt det 1000 ggr snart på BC och dess medlemmar,sluta ät frukost på hotellen här i NY. Du har massa ställen att välja på bara du går ut från hotellet. Kolla in menyn och se vad du får för dina pengar. 12$ för flingor med mjölk plus skatter och dricks. Promenera upptill tex Bubbys, eller Wattle Cafe nästan vid hotellet och jag kommer garantera att du kommer vara mer nöjd.

Det är jag fullt medveten om, men vill inte "slänga" bort $50 heller. Ursäkta att jag rörde upp så enormt mycket känslor kring en frukost.

Tips på hur jag bäst använda min credit istället? Kommer bara bo en natt innan vi drar vidare till nästa hotell.

Btw - jag dricker inte ens kaffe så bryr mig inte det minsta om jag får en bra dubbel espresso för $3.50 någon annan stans heller. ;)
 
Last edited:

sembl

Medlem
Så enligt menyn som jag bifogade så tar du gratis vatten som servers vid bordet. Sedan tex en styck frukt plus blue berry pancakes om ni är två. $37. Ni kan lyxa till det med ett glas juice att dela på men då spränger ni gränsen med råge med dricks och skatter.

Det är inte upprörda känslor utan vägrån här i usa att äta på just hotell. Spelar man deras spel så kommer de fortsätta att försämra. Kolla in priset på en latte tex $10 på menyn. Plus skatt och dricks. Då spelar det ingen roll att man har $50 i kredit när samma kostar max $4 på det bästa stället i NYC.

Kaffet är som sagt bara ett exempel.

Samma med resorts fees, de gör så för att de kommer undan med det. Så länge folk envisas med att betala de olika avgifterna så kommer de fortsätta att höja och försämra.

Nog om frukosten, njut av NY och promenera lungt.
 
Toppen