Business Dad
Medlem
Jag kan väl också tycka att för de 6000:- man betalar så kunde man få lite mer (och nu syftar jag inte på den annars generösa reseförsäkringen) utan faktumet att känna sig lite mer "priviligerad", erbjudas fler unika förmåner, erbjudanden, rabatter, medlemskap osv. T.ex Vad ska jag med ett Five Star-kort till på Hertz eller ännu värre Avis (det får vem som helst efter 7 hyror av en ford focus för 500:-/dygnet. Erbjud ett Diamond på SIXT istället, som Platinuminnehvare i Tyskland får. Eller 3rd floor nivå på Scandic, som i praktiken inte ger ett dugg, förutom en 100:- kupong per natt.
Erbjuda fler restauranger i Sverige som man kan boka bord på fast det är fullt egentligen. Stockholm, Gbg och Malmö kryllar av kända krogar som ofta är fullbokade, fler nattklubbs priority. Fler reseerbjudanden, andra typer av speciella tillfällen & VIP erbjudanden och rabatter på ställen som man använder ofta. Det känns som att man får mer för pengarna om bor och skulle skaffa kortet utanför Sverige. Jag påstår inte att jag vill känna mig viktigare än folk utan Platinum, men betalar man 6000/år så vill man ju säkert få ut något av det. Annars kan man lika gärna ha ett betydligt billigare kort i plånboken.
Har du kortet?
Vore intressant att veta om dina reflektioner är som innehavare eller som spekulant...