Senaste nytt

Gratis årsavgift för Amex Platinum?

Jag kommenterar detta med att PP-loungerna ofta, men långtifrån alltid, är bättre än flygbolagsloungerna. I Stockholm och Köpenhamn går jag aldrig till SAS egna lounger.
Oj, har faktiskt aldrig hört någon säga att någon av PP-loungerna på Kastrup är bättre än SAS Gold Lounge. Och likaledes i Sthlm på T5.

Har Du verkligen läst vad som ingår i kortet...?

Ja , och det är just därför jag kommenterar innehållet. Visst, man får en del men hur mkt av det är egentligen något att ha?!. Loungeaccess?, Concerige?, Amex Selects? (som är ett skämt). Jag saknar som sagt att ha lite mer "status" på det som ingår och de erbjudanden man får. Amex är inget Superkort utan har brister precis som allt annat. Inte sagt att jag inte gillar det.

Kortet är bra om man bor i Stockholm. AMEX selects ger ingenting just nu. Ni kan kolla på webbsidan själva. Jag bor i Växjö och jag kan tyvärr säga att kortet inte ger mig så mycket. Det känns att jag behåller kortet för försäkringens skull.

Oj, har faktiskt aldrig hört någon säga att någon av PP-loungerna på Kastrup är bättre än SAS Gold Lounge. Och likaledes i Sthlm på T5.

@Stefan62 nu får du nog sansa dig lite.... SAS Gold lounge är inte "bäst i världen" men väldigt mycket bättre är PP loungerna i Köpenhamn. Dock tycker jag faktiskt att Menzies/PP lounge hos oss i Göteborg är bättre än SAS loungen. Menzies lounge/PP har bättre mat och alkohol samt väldigt mycket mer personal i Göteborg ....

Som jag har sagt innan, man skall ha Amex Platinum för försäkringarna, då kan du räkna hem kostnaden väldigt fort fall det blir problem ...

@Stefan62 nu får du nog sansa dig lite.... SAS Gold lounge är inte "bäst i världen" men väldigt mycket bättre är PP loungerna i Köpenhamn. Dock tycker jag faktiskt att Menzies/PP lounge hos oss i Göteborg är bättre än SAS loungen. Menzies lounge/PP har bättre mat och alkohol samt väldigt mycket mer personal i Göteborg ....

Som jag har sagt innan, man skall ha Amex Platinum för försäkringarna, då kan du räkna hem kostnaden väldigt fort fall det blir problem ...
Personligen tycker jag att det beror lite på när man besöker CPH på dygnet. SAS loungen kan jag uppleva som ganska fattig/litet utbud på mat vid vissa tider, andra gånger är det bra. PP loungen i Köpenhamn vinner mycket på fantastiskt gott bröd, dansk god salami och rökrum i loungen. Menzies/PP på Landvetter föredrar jag alla dagar i veckan framför SAS.

Personligen tycker jag att det beror lite på när man besöker CPH på dygnet. SAS loungen kan jag uppleva som ganska fattig/litet utbud på mat vid vissa tider, andra gånger är det bra. PP loungen i Köpenhamn vinner mycket på fantastiskt gott bröd, dansk god salami och rökrum i loungen. Menzies/PP på Landvetter föredrar jag alla dagar i veckan framför SAS.

När blev rökrum ett plus??!??!?!?!?

Tror du behöver snacka lite med läkarna på forumet .... tror det kan intyga att det INTE är ett plus för någon! Vare sig rökare eller inte ...
Jag tror inte att rökarnas rökvanor eller hälsa påverkas nämnvärt av om det finns rökrum eller ej i loungen. De flesta spenderar trots allt en överväldigande majoritet av sin tid på andra platser än i lounger.

Toppen