Senaste nytt

Gratis årsavgift för Amex Platinum?

FrontX

Medlem
Nu har Jamie´s Italian tillkommit som en av Restaurangerna i "Taste", som ska vara svårt att få bord på. HELT seriöst. HUR kan Amexfolket sitta och tycka att Jamies Italian som är inhyst i Scandic Anglais passar bland restauranger som Niklas, Grand Escalier och Griffins?. Visst det har en "stjärn"kocks namn, som själv aldrig ens satt sin fot där och ska man gå efter alla recensioner av både experter och lekmän så är inte den restaurangen ens i närheten av de andra. Vad blir det härnäst? Tillgång att boka svårbokade bord på Ibis i Spånga?. Vart är Riche, Prinsen, Sturehof etc?. 6000/år för att få boka bord på en hotellrestaurang a´la Jamies i Stockholm? Hmmm..:confused:
 

Stefan62

Medlem
Håller i huvudsak med Dig, men Jamie har faktiskt varit på Anglais...

Amex Concierge-service ordnar bord på de övriga restauranger Du nämner - även när det är fullt!

OBS - Värdera inte Amex olika kortkoncept utifrån concierge-servicen - det ger helt fel bild!
 
Personligen tyckte jag inte att Jameis var så där jättebra, men det verkar iaf vara populärt. Så om man nu vill ha bord där är det väl jättebra att det finns.

Jag har nog aldrig fått ett nej när jag reserverat bord via Amex faktiskt. Vet inte om det beror på dem, eller på att jag har rätt framförhållning.
 

FrontX

Medlem
Håller i huvudsak med Dig, men Jamie har faktiskt varit på Anglais...

Amex Concierge-service ordnar bord på de övriga restauranger Du nämner - även när det är fullt!

OBS - Värdera inte Amex olika kortkoncept utifrån concierge-servicen - det ger helt fel bild!

När var han det? Måste jag ha missat i så fall. Det har hela tiden sagts att han har ett alldeles för späckat schema för att komma hit. Men iallafall, om nu Concierge-service ordnar bord på de flesta restaurangerna så varför ha man då ett visst antal utvalda bland Taste?. Känns ju lite överflödigt, även om det skulle vara restauranger som är speciellt utvalda av Amex så tycker jag fortfarande inte att Jamies passar in bland dessa,
 

Brandten

Medlem
Ska prova den tjänsten på JNB i början på Oktober så vi får väl se.... Kan vara bra i JNB då det ibland är strul där.

Gammal quote men hur gick det? Har flugit in till JNB ett par gånger och det var lika jobbigt varje gång (förutom en gång när jag flög jumpseat med full uniform och gick ut med el capitan)
 

FrontX

Medlem
Är det rimligt att det tar 5+arbetsdagar för att få ett nytt Platinum?. Jag blev bestulen på min plånbok i måndags och fick till svar att de spärrade kortet och beställde ett nytt. Men nu har hela veckan gått utan att ett nytt har kommit. Mitt nta Mastercard kom efter drygt 2dagar men ett kort man betalar 6000:-/år för tar en vecka om inte mer att få?..
 
Toppen