Senaste nytt

Gratis årsavgift för Amex Platinum?

Jag har skaffat Amex Plat och därefter (via amex) signat upp mig på Accor/Hertz och Priority Pass. Hur lång tid tog det för er att få hem dessa kort?

mvh
Ulf

Jag har skaffat Amex Plat och därefter (via amex) signat upp mig på Accor/Hertz och Priority Pass. Hur lång tid tog det för er att få hem dessa kort?

mvh
Ulf

Det tar inte mer än någon vecka efter det att allt är inskickat/mailat.

Fick Du Platinum för 4500 SEK första året?

Hej på er alla Platinum kunder!

Vet att Platinumkunder i USA har tillgång till tjänsten "Fast Lane" vid tullen i USA som innebär att de får ta räkmackan in i landet och slipper stå i kö (som kan vara riktigt illa om du landar på fel dag/tid/plats).
Kan man utnyttja det som svensk Platinum-kund?
Finns det några tips på hur men kan "maxa" sitt platinumkort i USA och utnyttja ALLT som går i staterna?
/Jon

Vet att Platinumkunder i USA har tillgång till tjänsten "Fast Lane" vid tullen i USA som innebär att de får ta räkmackan in i landet och slipper stå i kö (som kan vara riktigt illa om du landar på fel dag/tid/plats).

Svenska och Amerikanska AmEx är ju helt olika kort så troligen får du inte utnyttja det med ett svenskt kort. Men har du mer info om detta för amerikanska kort?

Svenska och Amerikanska AmEx är ju helt olika kort så troligen får du inte utnyttja det med ett svenskt kort. Men har du mer info om detta för amerikanska kort?

Ett amerikanskt Platinum ger dig statement credit för Global Entry och TSA Pre. Jag skulle gissa att det är Global Entry som avses här.. ref: Platinum Card® Member Benefits

Men - Global Entry får man ju tyvärr endast tillgång med amerikanskt, kanadendiskt, holländskt, sydkoreanskt eller mexikanskt medborgarskap dessutom (eller permanent residency i USA) :(

Har läst ganska mycket kring Platinumoch funderar på att skaffa detta men undrar om någon kan bekräfta följande frågor?

-Tar kortet bort min årsavgift på mitt nuvarande SAS AMEX på 1000:-?
-Kan man få det för 4500 SEK första året?
-Vilka nattklubbar i Sthlm finns gästlista att tillgå?
-Hur lång tid tar det att få hem? Måste ha det senast 1 oktober.

Tack på förhand!

Du får SAS amex gratis.
1 Okt är lite väl tajt det tar nog 2 veckor iaf....

- Sturecompagniet, Society, Ambassadeur, Rose Club, Fou Club, White Room, Spy Bar, Marquise Club, Kristall, Hell's Kitchen, Magenta, Collage, PURE, Café Opera, F12 Terrassen

Last edited:
Jag skulle gärna uppgradera mitt Gold till Platinum. Men undrar om dom tar en ny kreditupplysning? Vill inte ha massa rader som ligger där och massa förfrågningar. Har skött mitt Gold utan någon anmärkning. Alltid... Ja, bara ett år, men ändå.

Jag skulle gärna uppgradera mitt Gold till Platinum. Men undrar om dom tar en ny kreditupplysning? Vill inte ha massa rader som ligger där och massa förfrågningar. Har skött mitt Gold utan någon anmärkning. Alltid... Ja, bara ett år, men ändå.
Vet inte om det där med antalet kreditupplysningar är så mycket att vara rädd för, som egenföretagare får man en hel drös och det har aldrig varit några problem.

Toppen