comfytravel
Medlem
Jag har skaffat Amex Plat och därefter (via amex) signat upp mig på Accor/Hertz och Priority Pass. Hur lång tid tog det för er att få hem dessa kort?
mvh
Ulf
mvh
Ulf
Jag har skaffat Amex Plat och därefter (via amex) signat upp mig på Accor/Hertz och Priority Pass. Hur lång tid tog det för er att få hem dessa kort?
mvh
Ulf
Det tar inte mer än någon vecka efter det att allt är inskickat/mailat.
Fick Du Platinum för 4500 SEK första året?
Vet att Platinumkunder i USA har tillgång till tjänsten "Fast Lane" vid tullen i USA som innebär att de får ta räkmackan in i landet och slipper stå i kö (som kan vara riktigt illa om du landar på fel dag/tid/plats).
Svenska och Amerikanska AmEx är ju helt olika kort så troligen får du inte utnyttja det med ett svenskt kort. Men har du mer info om detta för amerikanska kort?
Vet inte om det där med antalet kreditupplysningar är så mycket att vara rädd för, som egenföretagare får man en hel drös och det har aldrig varit några problem.Jag skulle gärna uppgradera mitt Gold till Platinum. Men undrar om dom tar en ny kreditupplysning? Vill inte ha massa rader som ligger där och massa förfrågningar. Har skött mitt Gold utan någon anmärkning. Alltid... Ja, bara ett år, men ändå.