EkstromChris
Medlem
Okay, det er jo super! Havde ellers set for mig at den concierge service kunne være saftig...
Nä, man behöver aldrig betala dem för tiden de lägger ner. Däremot kan det ofta bli aningen dyrare att anlita dem än att lösa det själv, då de sällan (enligt mig) hittar den billigaste lösningen på ett problem. Men som sagt, jag arbetar som konsult och har nästan obegränsad beläggning, så nästan alltid är det bättre att jobba lite till och låta någon annan försöka lösa diverse småsaker som dyker upp även om det skulle råka kosta några kronor till.
Ibland känns det som de bara Googlar lite för att hitta en snabb lösning, och ibland känns det som om de lägger ner hur mycket tid som helst på ens problem. Jag och några kompisar firade nyår i Paris, jag kontaktade då Amex för att se till att vi skulle komma in på Paris bästa nattklubb ("VIP Room", enligt de flesta som tillfrågades) på nyårsafton, dessutom fick de sköta reservationerna till den restaurang där det skulle intagas nyårssupé. Restaurangen var inga problem, snabbt och effektivt. Rörande klubben så kontaktade Svenska Amex sina franska kollegor, som i sin tur kontaktade klubben i fråga. Och lite snabbt fick jag tillbaka namnet till VIP-värdinnan på klubben och ett telefonnummer, och ett löfte om att bara ringa dit när vi anlände på nyårsafton så skulle hon lotsa in oss och förbi alla köer. Sådana tillfällen är det lätt att bli nöjd med servicen.