Senaste nytt

Gratis årsavgift för Amex Platinum?

Äsch, här tycker iaf jag att Amex gör rätt. Förhandla om guld eller saskortet, där kan man få det gratis. Men Platinum vänder sig till en annorlunda kundkrets, en som inte anser att avgiften är så avgörande.

Nu tror jag inte att det skulle vara nått vidare om man kunde förhandla bort avgiften, då skull förmodligen antalet kort bli betydligt fler och servicen bli därefter. Använder väldigt sällan de tjänster som finns MEN när jag har gjort det så har det funkat perfekt, det är det jag betalar för.

Personligen tycker jag att de ska höja avgiften för att faktiskt ge kortet den nivån som det brukade att ha. MEN då måste de ha rätt perks som drar den typen av kortmedlem. Scandic aint it. Jag fimpade mitt Platinum i våras då jag inte tyckte att värdet fanns längre.

Själv saknar jag samarbetet med IHG. ;)

Jag är för "snål" för Centurion och har därför inte det kortet. Då tillhör jag inte målgruppen.

Samma med Platinum, tycker man att det är för mycket pengar tillhör man inte målgruppen. ;)

Platinum räcker till det mesta. Jag gillar att det var t.ex. lugnt att hyra en sprillans Jaguar F type i Nice utan att någon ifrågasätter mina nej till extra försäkringar, samma med Porschen hos Avis i Frankfurt. Dessutom hyr man med rätt bra rabatt jämfört med listpriset.

Men, kommer jag en dag att tacka ja till Centurion? Antagligen. ;)

Jag måste ha rökt på, men jag var helt säker på att avgiften redan var 50k/år. Vad har den varit egentligen?

Jag är lite osäker på vad jag betalade förra året eftersom jag nästan aldrig kollar fakturorna. Tror det var 20k. Nu är det 30k.

De listade 5-6 punkter som var nytt.

De jag minns är att alla medlemmar nu enbart ska ha en kontaktperson på Centurion som tar hand om alla dina önskemål/ärenden.
De erbjuder nu Fast-track genom tull och immigration på många ställen gratis, förutsatt att du köper Business eller First biljett via AMEX.

Ska prova den tjänsten på JNB i början på Oktober så vi får väl se.... Kan vara bra i JNB då det ibland är strul där.

Toppen