Senaste nytt

Go west young man they said, go west [semi-live]

Ikväll är vi på hockey Coyotes @Blackhawks… näst sist och sist i Western Division vilket märks på spelet.

A8D32BEA-D97B-44EE-B9F2-9FB5CA635952.jpeg

1AFC1B14-1510-4BD2-B5CE-89290DA0A4E7.jpeg
DA8C8753-E2E5-48F1-8C21-39CBCC457A26.jpeg

Nu värmer vi upp på Jake Melnick’s inför Super Bowl partyt senare idag, de har glutenfria vingar på menyn men inga öl som är glutenfri vilket innebär ett glas torr cider för mig.
Visa bifogad bild 139053
En fundering: nog måste formellt "icke glutenfri öl" som inte är grumlig innehålla väldigt lite gluten? Det är ju trots allt protein vi pratar om, och det borde rimligen bara finnas kvar i grumliga vätskor. (Proteinhalten i fasta vetebaserade livsmedel som t.ex. bröd och pasta är ju en helt annan sak.) Klara öl med inte alltför kraftig smak är ju något som är ganska vanligt "over there"...
Sedan finns det ju olika nivåer av celiaki, som kanske påverkar ifall man tycker det är rimligt att chansa.

En fundering: nog måste formellt "icke glutenfri öl" som inte är grumlig innehålla väldigt lite gluten? Det är ju trots allt protein vi pratar om, och det borde rimligen bara finnas kvar i grumliga vätskor. (Proteinhalten i fasta vetebaserade livsmedel som t.ex. bröd och pasta är ju en helt annan sak.) Klara öl med inte alltför kraftig smak är ju något som är ganska vanligt "over there"...
Sedan finns det ju olika nivåer av celiaki, som kanske påverkar ifall man tycker det är rimligt att chansa.
Du har rätt, i teorin.

På egen risk:

Väldigt mkt vanlig öl innehåller <20 ppm gluten som är gränsvärdet för glutenfritt, men då de tillverkas i en icke kontrollerad miljö får de inte skriva ut glutenfritt, likadant med ex havre som är naturligt glutenfritt men hanteras i samma silos som vete och råg jämfört med det som säljs som glutenfri-havre är helt egen kontrollerad process samt att fälten inte ligger bredvid ett vete eller rågfält.

Jag kan väl i teorin typ klara 1-2 pints ex Coors eller Bud Light i nödfall men då blir just min mage även känslig för laktos… vilket gör att jag avstår. men som du säger det är kemi det här med celiaki/glutenintolerans ;) :rolleyes:.

Nu blev jag väldigt OT…

Nu vaknade jag till mail och SMS från SAS om att SK944 är inställt idag och vi istället är ombokade till LH0453 LH0435.

Jag har ännu inte fått några biljetter och jag kan inte läsa ut om vi är ombokade till Business eller inte.

EDIT: Det blir Business med LH hem... dock inget GFML för mig men det är ett nattflyg så jag överlever.

Last edited:
Toppen