Senaste nytt

Go west young man they said, go west [semi-live]

GOTBound

Medlem
Jag börjar direkt med att be om ursäkt då rubriken är något missvisande och jag inte längre är en young man utan mer young forties eller tom kanske närmare mid forties.

Nog om min ålder och mer om min stundande resa.
Idag är det dags för min första long-haul efter Covid, ressällskapet är idag inte @Mrs. GOTBound utan min kompis tillika barndomsvän T.
T har under 2022 gromats in världen för medvetna resenärer och idag är det hans examen.

Vi anlände denna gråa torsdagsmorgon nådens år 2023 till ett mer eller mindre öde GOT utan en tillstymmelse till kö vid någon av SAS check-in deskarna, vi tog sikte på Business/Plus desken men trotts avsaknaden av passagerare höll jag på att krocka med en annan bagagevagn och passagerare på väg in i fållan, vi båda stannade innan impact och erbjöd artig den andre att gå före.

Vi var förberedda på pappersexercis men denna uteblev och våra väskor checkades in till vår slutdestination.

Nu sitter vi i SAS loungen GOT i väntan på att boarding för dagens första flyg skall börja.
Välbesökt lounge denna morgon vill jag nog säga.

4F70E783-BE48-49A7-929A-08759849BEE4.jpeg
 

Skogi

Medlem
Jag börjar direkt med att be om ursäkt då rubriken är något missvisande och jag inte längre är en young man utan mer young forties eller tom kanske närmare mid forties.

Nog om min ålder och mer om min stundande resa.
Idag är det dags för min första long-haul efter Covid, ressällskapet är idag inte @Mrs. GOTBound utan min kompis tillika barndomsvän T.
T har under 2022 gromats in världen för medvetna resenärer och idag är det hans examen.

Vi anlände denna gråa torsdagsmorgon nådens år 2023 till ett mer eller mindre öde GOT utan en tillstymmelse till kö vid någon av SAS check-in deskarna, vi tog sikte på Business/Plus desken men trotts avsaknaden av passagerare höll jag på att krocka med en annan bagagevagn och passagerare på väg in i fållan, vi båda stannade innan impact och erbjöd artig den andre att gå före.

Vi var förberedda på pappersexercis men denna uteblev och våra väskor checkades in till vår slutdestination.

Nu sitter vi i SAS loungen GOT i väntan på att boarding för dagens första flyg skall börja.
Välbesökt lounge denna morgon vill jag nog säga.

Visa bifogad bild 138788

Spänningen stiger!!
 

jsn

Medlem
Då var vi troligtvis på samma kärra från got Var det mig som du var vänlig nog att inte vilja nocka med ditt handbagage? Såg dock ingen bc-tagg...?
Om vi skall till samma ställe så sitter jag på 1H.
 

GOTBound

Medlem
SK142 flög oss, trotts 15 minuters försening, upp till ARN inom tidtabellens proklamerade ankomsttid.
En tidig men trevlig lunch på AMEX by Pontus följt av en omgruppering till SAS Gold där vi nu befinner oss i väntan på nästa flight.

Buteljen från Stockholms Bränneri är framme samt High Coast Atmosfär, dock lyser Hallands Fläder med sin frånvaro.

0576F5F2-717D-4193-97BB-CDEEA35AD4AC.jpeg

02798D58-C544-4F16-94C1-5450E4CD5346.jpeg
 
Toppen