Senaste nytt

Go west young man they said, go west [semi-live]

LH0435:
Jag hade mina farhågor inför nattens flygning över Atlanten men om vi bortser från stolens footwell och fokuserar på den mjuka produkten så levererade Lufthansa på den högsta nivån.

Redan från att vi slagit oss ned på plats 1A och 1C var det fullt fokus, vi hade i en princip en ur kabinpersonalen som tog hand om bara oss.
Bemötande samt serveringen var av yppersta klass, bra jobbat Lufthansa!

En av mina farhågor införlivades, SAS hade inte lyckats få över GFML informationen till Lufthansa i samband med ombokningen, kabinbesättningen blev mycket bekymrade över detta och bad om ursäkta gång på gång att ingen GFML fanns lastat, med ett stort stycke kreativitet kunde de dock bygga ihop en tre rätters GFML utav den vanliga maten genom att noggrant studera innehållsförteckningar, dock fanns en risk för krosskontaminering men detta är ett lika stort eller litet problem på vilken vanlig resturang som helst som serverar glutenfri mat från ett kök där även vanlig mat bereds, risken är låg men inte obefintlig.

Lufthansas mjuka produkt får 10/10.
37B4D7AD-A18D-445E-922B-317627A406C3.jpeg

9AFBA56B-75D1-4611-9D05-94CA5E6CF58A.jpeg
9074FD6A-1ECD-48E4-8DA2-D52B9EF947D3.jpeg
A43C0382-BD6D-468F-8848-B9FEA0B869EE.jpeg
1751B466-ADF4-4B58-92BF-90DCF802CF65.jpeg
 
Last edited:
LH0435:
Jag hade mina farhågor inför nattens flygning över Atlanten men om vi bortser från stolens footwell och fokuserar på den mjuka produkten så levererade Lufthansa på den högsta nivån.

Redan från att vi slagit oss ned på plats 1A och 1C var det fullt fokus, vi hade i en princip en ur kabinpersonalen som tog hand om bara oss.
Bemötande samt serveringen var av yppersta klass, bra jobbat Lufthansa!

En av mina farhågor införlivades, SAS hade inte lyckats få över GFML informationen till Lufthansa i samband med ombokningen, kabinbesättningen blev mycket bekymrade över detta och bad om ursäkta gång på gång att ingen GFML fanns lastat, med ett stort stycke kreativitet kunde de dock bygga ihop en tre rätters GFML utav den vanliga maten genom att noggrant studera innehållsförteckningar, dock fanns en risk för krosskontaminering men detta är ett lika stort eller litet problem på vilken vanlig resturang som helst som serverar glutenfri mat från ett kök där även vanlig mat bereds, risken är låg men inte obefintlig.

Lufthansas mjuka produkt får 10/10.

Visa bifogad bild 139141Visa bifogad bild 139138Visa bifogad bild 139139Visa bifogad bild 139140
Bara av nyfikenhet: fick ni ngt erbjudande om att köpa uppgradering till F?
 
Jag inser att jag trotts avslutad resa inte stängt denna tråden formellt...
LH2430
En Airbus A319-100 flög oss hem från MUC till GOT denna tisdagseftermiddag. I princip fullt plan bortsett från tre platser i business.
Jag överhårde en interaktion mellan 1C och kabinbesättningen att tonicen tog slut en kort stund in i flygningen, jag och mitt resesällskap var helt oskyldiga till detta då vi höll oss på mattan och endast drack varsin gin & tonic.
Heimat-maten tackade vi nej till och vad jag kunde se skickades i princip alla brickor tillbaka mer eller mindre oätna.
Lufthansas intra-Europe produkt håller verkligen en låg nivå när det kommer till mat och dryck.
SAS Plus och då snacksvagnen, öl och sprit utbudet slår Lufthansa alla dagar i veckan och då är det en Premium Economy produkt.
Lufthansa överglänser endast SAS som business class i det avseende att mittsätena är blockade.
Vi landade på GOT före tidtabellen och väskorna var snabbt på bandet, priotaggarna respekterades av bagagepersonalen denna dag

En kort summering av Go west young man they said:
En mycket bra långweekend i Chicago, Chicago var en stad som imponerade på mig, hit vill jag gärna åka tillbaka i framtiden.
Utifrån ett flygperspektiv fins inget att klaga eller anmärka på, utöver GFML kommunikationen mellan SAS och Lufthansa.

SAS skötte sig mycket bra över atlanten och vinner bästa hårdvara, kabinbesättning var på sitt bästa humör vilket alltid är trevligt. GFML i business 10/10 poäng.
Lufthansa skötte sig lika bra, kabinbesättningen överglänste dock SAS och var en nivå över helt enkelt, Lufthansas hårdvara blir dock överkörd av SAS.
Polaris loungen, restaurangen 10/10, jag menar glutenfritt hamburgerbröd av bättre kvalité samt glass med glutenfria kakor till efterrätt...
Som ren lounge, det är en top tier business lounge men går inte att jämföra med ex. Cathay F lounge LHR vilket inte heller Polaris skall jämföras med. Jämför vi istället med SAS Gold och Lufthansa Senator så vinner Polaris på knock out.
Lufthansa Senator, om än bättre duschrum än SAS Gold, är enligt mig fortfarande efter covid på samma nivå som SAS Gold, det säger mer om Lufthansa än om SAS. Jag hade hoppats att motbevisas map. Senatorloungerna nu jämfört med i somras då covid fortfarande påverkade i bakgrunden, men nu finns det inga ursäkter Lufthansa.

Kontrasten blir faktiskt störst hos Lufthansa mellan long-haul business och intra-Europa business.
Det jag tar med mig är hur bra SAS business produkten hårda+mjuka faktiskt är, även om Lufthansas mjuka produkt överglänste SAS nu när vi ofrivilligt fick testa båda SAS och Lufthansas.
Jag vill också lyfta hur smidigt SAS bokade om oss när de ställde in ORD-CPH, att vakna till ett SMS som säger att flyget är inställd samt direkt ett till om att nu är ni ombokad till Lufthansa känns tryggt.
Smolket var dock det där med att få över GFML till Lufthansa.

Jag avslutar med en bild som beskriver hela Go west young man they said, go west resan

7878789797789.png
 
Jag inser att jag trotts avslutad resa inte stängt denna tråden formellt...
LH2430
En Airbus A319-100 flög oss hem från MUC till GOT denna tisdagseftermiddag. I princip fullt plan bortsett från tre platser i business.
Jag överhårde en interaktion mellan 1C och kabinbesättningen att tonicen tog slut en kort stund in i flygningen, jag och mitt resesällskap var helt oskyldiga till detta då vi höll oss på mattan och endast drack varsin gin & tonic.
Heimat-maten tackade vi nej till och vad jag kunde se skickades i princip alla brickor tillbaka mer eller mindre oätna.
Lufthansas intra-Europe produkt håller verkligen en låg nivå när det kommer till mat och dryck.
SAS Plus och då snacksvagnen, öl och sprit utbudet slår Lufthansa alla dagar i veckan och då är det en Premium Economy produkt.
Lufthansa överglänser endast SAS som business class i det avseende att mittsätena är blockade.
Vi landade på GOT före tidtabellen och väskorna var snabbt på bandet, priotaggarna respekterades av bagagepersonalen denna dag

En kort summering av Go west young man they said:
En mycket bra långweekend i Chicago, Chicago var en stad som imponerade på mig, hit vill jag gärna åka tillbaka i framtiden.
Utifrån ett flygperspektiv fins inget att klaga eller anmärka på, utöver GFML kommunikationen mellan SAS och Lufthansa.

SAS skötte sig mycket bra över atlanten och vinner bästa hårdvara, kabinbesättning var på sitt bästa humör vilket alltid är trevligt. GFML i business 10/10 poäng.
Lufthansa skötte sig lika bra, kabinbesättningen överglänste dock SAS och var en nivå över helt enkelt, Lufthansas hårdvara blir dock överkörd av SAS.
Polaris loungen, restaurangen 10/10, jag menar glutenfritt hamburgerbröd av bättre kvalité samt glass med glutenfria kakor till efterrätt...
Som ren lounge, det är en top tier business lounge men går inte att jämföra med ex. Cathay F lounge LHR vilket inte heller Polaris skall jämföras med. Jämför vi istället med SAS Gold och Lufthansa Senator så vinner Polaris på knock out.
Lufthansa Senator, om än bättre duschrum än SAS Gold, är enligt mig fortfarande efter covid på samma nivå som SAS Gold, det säger mer om Lufthansa än om SAS. Jag hade hoppats att motbevisas map. Senatorloungerna nu jämfört med i somras då covid fortfarande påverkade i bakgrunden, men nu finns det inga ursäkter Lufthansa.

Kontrasten blir faktiskt störst hos Lufthansa mellan long-haul business och intra-Europa business.
Det jag tar med mig är hur bra SAS business produkten hårda+mjuka faktiskt är, även om Lufthansas mjuka produkt överglänste SAS nu när vi ofrivilligt fick testa båda SAS och Lufthansas.
Jag vill också lyfta hur smidigt SAS bokade om oss när de ställde in ORD-CPH, att vakna till ett SMS som säger att flyget är inställd samt direkt ett till om att nu är ni ombokad till Lufthansa känns tryggt.
Smolket var dock det där med att få över GFML till Lufthansa.

Jag avslutar med en bild som beskriver hela Go west young man they said, go west resan

Visa bifogad bild 139267
Tack för att vi fick hänga med!
 
Jag inser att jag trotts avslutad resa inte stängt denna tråden formellt...
LH2430
En Airbus A319-100 flög oss hem från MUC till GOT denna tisdagseftermiddag. I princip fullt plan bortsett från tre platser i business.
Jag överhårde en interaktion mellan 1C och kabinbesättningen att tonicen tog slut en kort stund in i flygningen, jag och mitt resesällskap var helt oskyldiga till detta då vi höll oss på mattan och endast drack varsin gin & tonic.
Heimat-maten tackade vi nej till och vad jag kunde se skickades i princip alla brickor tillbaka mer eller mindre oätna.
Lufthansas intra-Europe produkt håller verkligen en låg nivå när det kommer till mat och dryck.
SAS Plus och då snacksvagnen, öl och sprit utbudet slår Lufthansa alla dagar i veckan och då är det en Premium Economy produkt.
Lufthansa överglänser endast SAS som business class i det avseende att mittsätena är blockade.
Vi landade på GOT före tidtabellen och väskorna var snabbt på bandet, priotaggarna respekterades av bagagepersonalen denna dag

En kort summering av Go west young man they said:
En mycket bra långweekend i Chicago, Chicago var en stad som imponerade på mig, hit vill jag gärna åka tillbaka i framtiden.
Utifrån ett flygperspektiv fins inget att klaga eller anmärka på, utöver GFML kommunikationen mellan SAS och Lufthansa.

SAS skötte sig mycket bra över atlanten och vinner bästa hårdvara, kabinbesättning var på sitt bästa humör vilket alltid är trevligt. GFML i business 10/10 poäng.
Lufthansa skötte sig lika bra, kabinbesättningen överglänste dock SAS och var en nivå över helt enkelt, Lufthansas hårdvara blir dock överkörd av SAS.
Polaris loungen, restaurangen 10/10, jag menar glutenfritt hamburgerbröd av bättre kvalité samt glass med glutenfria kakor till efterrätt...
Som ren lounge, det är en top tier business lounge men går inte att jämföra med ex. Cathay F lounge LHR vilket inte heller Polaris skall jämföras med. Jämför vi istället med SAS Gold och Lufthansa Senator så vinner Polaris på knock out.
Lufthansa Senator, om än bättre duschrum än SAS Gold, är enligt mig fortfarande efter covid på samma nivå som SAS Gold, det säger mer om Lufthansa än om SAS. Jag hade hoppats att motbevisas map. Senatorloungerna nu jämfört med i somras då covid fortfarande påverkade i bakgrunden, men nu finns det inga ursäkter Lufthansa.

Kontrasten blir faktiskt störst hos Lufthansa mellan long-haul business och intra-Europa business.
Det jag tar med mig är hur bra SAS business produkten hårda+mjuka faktiskt är, även om Lufthansas mjuka produkt överglänste SAS nu när vi ofrivilligt fick testa båda SAS och Lufthansas.
Jag vill också lyfta hur smidigt SAS bokade om oss när de ställde in ORD-CPH, att vakna till ett SMS som säger att flyget är inställd samt direkt ett till om att nu är ni ombokad till Lufthansa känns tryggt.
Smolket var dock det där med att få över GFML till Lufthansa.

Jag avslutar med en bild som beskriver hela Go west young man they said, go west resan

Visa bifogad bild 139267
Million dollar question, Blev det några points på hemresan, var poängguden på glatt humör?
 
Toppen