Senaste nytt

Gissning när Japan öppnar igen? - ANA First ombokad utan avisering = måste ombokas...

Big Birger

Medlem
Tack! Men man behöver ringa in för säkerhets skull va? Går inte bara att avboka på hemsidan och räkna med att få tillbaka voucher?
Rimligen borde du få tillbaka vouchern ändå, men ofta går det inte att varken ändra eller avboka när någon annan varit inne och fipplat med bokningen. Jag ringde in och avbokade, men varken poäng eller voucher kom tillbaka så jag fick ringa in igen. Väldigt störande att det är så olika kompetensnivå mellan olika agenter.
 

J1981

Medlem
Japan har val till house of councillors i slutet av juli. Jag gissar på att dom öppnar på riktigt efter det. Politikerna vågar inte riskera att något går fel innan dess.
Tour grupper på mindre ställen, med stenhårda regler som att alla sätts i karantän om någon blir sjuk etc är ett sätt att visa turistindustrin att man bryr sig om dom i valtider samtidigt som man minimerar risker med turister och ev allmänhetens motvilja.
Men det är ett steg närmare öppning, så jag klagar inte.
 

J1981

Medlem
Och där blev min flight lhr - hnd 5/7 canceled. Lite synd då jag hade the room och hoppats på att ev ta sig till syd korea från japan.
 

011430121

Medlem
Förtydligar: Eftersom de har gjort en ändring, kan du avboka och få tillbaka allt + förlängd voucher.

Hade en bokning från Los Angeles till Taipei som jag skulle avboka, men har bara suttit på den och väntat på en tidtabellsändring. Igår ändrades tidtabellen och vips gick det att avboka med total återbetalning och förlängd voucher. Agenten var till och med så smidig att hon väntade med att förlänga vouchern tills idag, så vouchern är nu giltig till och med 2022-09-30 (dvs innevarande månad juni + juli + augusti + september).
Ursäkta brukar det inte vara innevarande månad plus 30 dagar? Vad är det jag har missat?
 

Piffsan

Medlem
SAS verkar ha förlängt perioden för voucher. Först fick vi 30 dagar + innevarande men nu i veckan till 30 aug.
 
Toppen