Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Med lokal gin från Guatemala. Det här är landet för citronallergiförbundet. Ping @011430121
IMG_20170314_175211.jpg

Last edited:
2017-03-11 13.53.38.jpg

På min senaste longhaul så serverades en ny gin, "Harahorn Small batch gin". Har tyvärr svårt att ge en rättvisande recension eftersom det inte var den första GT'n på den flighten ;). Men som jag kom ihåg den så var den rätt bra, lite kryddigare smak än Bombay.

Visa bifogad bild 62020

På min senaste longhaul så serverades en ny gin, "Harahorn Small batch gin". Har tyvärr svårt att ge en rättvisande recension eftersom det inte var den första GT'n på den flighten ;). Men som jag kom ihåg den så var den rätt bra, lite kryddigare smak än Bombay.
Den har funnits sedan februari i Businessclass, onekligen har småflaskorna börjat hitta ut nu också. Tycker det är en bra gin som kan drickas rent om man önskar.

Besökte restaurangen TOA (Avaleht - TOA) igår och där hade de en helt otrolig Gin "meny". Blev ett test av Napue Gin och Fever Tree Tonic, smakade fantastiskt med några tranbär samt en lätt svedd rosmarins kvist.
IMG_7903.JPG

IMG_1618.JPG

Gourmanderiet gör det igen. Överraskar med ny Tonic.
Fransman möter engelsman i en 1-2 blandning.
Kommer stanna där. Inget för mig. Mjäkigt, sa Bull.
Går över på lite Makers och Robert Cray + Simon Mc Bride strålande ur högtalarna :)

Toppen