Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

@GOTATH och jag dricker Monkey 47 med Fever-Tree för att fira (hans) målgång på Göteborgsvarvet. :)

07b5102144129b3c70b63c8d6bf64646.jpg
Du vet vad som är fel!

morgonGT.jpg

Nej, jag beställde inte två, utan CSM hämtade mig dubbelt med dryck utan att fråga mig. :D Bilden är från Speedbird 795 (HEL-LHR) igår, så det var en eight o'clock GT. Man kan ju inte påbörja sin morgon med juice eller annat skräp. Jag var ungefär den enda i CE som beställde alkohol. Nykterhetsförbundet på utflykt? :p

Visa bifogad bild 52718

Nej, jag beställde inte två, utan CSM hämtade mig dubbelt med dryck utan att fråga mig. :D Bilden är från Speedbird 795 (HEL-LHR) igår, så det var en eight o'clock GT. Man kan ju inte påbörja sin morgon med juice eller annat skräp. Jag var ungefär den enda i CE som beställde alkohol. Nykterhetsförbundet på utflykt? :p

Brukade också beställa "kröken" på mina morgonflygningar. Fast, syftet var inte att konsumera dem. Utan jag samlade på flaskorna. Och varje gång det låg 20 stycken i min glasskål körde jag och polarna en liten fest.
Fungerade tyvärr inte på Luftwaffe flighter där man envisades med att servera den upphälld :p

@011430121 Försöker du insinuera att jag har ett alkoholproblem när jag beställer en GT på morgonen? I CE var jag troligen den enda nordbon. De övriga verkade vara från England eller Asien.

Okej, då tar jag inte illa upp. Men jag förstår nog tankegången och stereotypen.

Jag dricker för övrigt mycket litet, men det finns två drycker som jag har som tradition att dricka vid vissa tillfällen. Gin & tonic och champagne. GT ska "alltid" drickas på flyg, i fall det finns, och så bl.a. på Dominion Day. Naturligtvis så dricker jag min GT "to the queen." :) Champagne ska drickas på flyg och serveras vid speciella tillfällen. För övrigt så dricker jag just ingenting alls. I bland tror folk t.o.m. att jag är absolutist. :D Min sprit ska vara delikat för att jag skulle ha intresse att dricka.

2016_05_22_22_08_16.jpg

Provade äntligen lite Upsala Tonic i kväll. Spännande att få till en bra mix på tonicen - själv tyckte jag att det blev lite bättre med en slatt sockerlag (lite för beskt innan). Men smaken var väldigt spännande och trots lite beska var den ändå riktigt len och fin.

EDIT: Måste nog konstatera att detta nog var den mest "vuxna" och goda GT jag druckit. Måste prova med en Hendricks nästa gång.

Last edited:
Toppen