Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Perfekt, tack för alla tips! Hörde också att Ica Focus ska ha bra utbud på Tonic. Ska leta runt, kan rapportera sen vart utbudet är bäst! :)

Interessant traad. Sig mig, hvad skete der med Gin og Lime? Det var min favoritdrik fremfor G&T. Men det er der maaske ingen der drikker mere?

• Gilla
Reactions: Gus
Varför inte tillverka tonic själv!

Jag använde mig av boken Soda, Lemonad & Snacks av Tove Nilsson, utgiven av Natur & Kultur 2014.

Från den boken gjorde jag en Tonicsyrup som är ett koncentrat att blanda ut med sodavatten,
1 msk syrup till 2 dl sodavatten.

Grunden i koket är Cinchonabark sk. Kinabark där beskan kommer ifrån.

Det blir lite extra med hemkokt tonic.

Oj jag ber om ursäkt, jag måste nog ha någon typ av soft drink i för att uppskatta Gin plus givetvis några klyftor lime och is.
Vad man än har roses lime i kommer drinker efteråt att smaka roses lime så om man är förtjust i lime så kan jag tänka mig att proportionerna 3/4 gin + 1/4 Roses Lime med en-två pressade klyftor färsk lime kan bli finfint i ett glas välfyllt med is. Men det skulle väl närmast kallas en gin-sour isf :p

Varför inte tillverka tonic själv!

Jag använde mig av boken Soda, Lemonad & Snacks av Tove Nilsson, utgiven av Natur & Kultur 2014.

Från den boken gjorde jag en Tonicsyrup som är ett koncentrat att blanda ut med sodavatten,
1 msk syrup till 2 dl sodavatten.

Grunden i koket är Cinchonabark sk. Kinabark där beskan kommer ifrån.

Det blir lite extra med hemkokt tonic.
Perfekt mot malaria, du får nog ändra nick till docmalaria.

Vad man än har roses lime i kommer drinker efteråt att smaka roses lime så om man är förtjust i lime så kan jag tänka mig att proportionerna 3/4 gin + 1/4 Roses Lime med en-två pressade klyftor färsk lime kan bli finfint i ett glas välfyllt med is. Men det skulle väl närmast kallas en gin-sour isf :p
Snälla @Bibinski malaria varning på denna drink, men jag skall chansa och prova, hörs jag inte av så vet du vad som gick fel, hoppas du har bra försvarare ut i fall!

Toppen