Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

palmen

Moderator
Tack för alla svar! Flera verkar ha kollat med kundtjänst via mejl innan. Vilken adress har ni skickat till då?
Att prata med kundtjänst är som att plocka upp en lotto-boll ur tombolan, vilken boll (svar) det blir kommer vara olika mer eller mindre varje gång. De på kundtjänst har ingen som helst kunskap om sådana här saker så det är helt lönlöst att prata med dom.

Jag kan bjuda på ett kundtjänstsvar åt dig...
"Man kan bara ge bort status en gång" (vilket är felaktigt, man kan ge bort status 2 ggr för varje gång man kvalificerar för EBD, ett guld och ett silver)
 
Mottagaren med period feb-jan fick guld av mig sista dagarna i min graceperiod, 28 augusti, guldet gäller till 04/2024.
Det uppdaterades direkt i profilen och det fysiska kortet som beställdes kom efter en vecka.
 

eddo

Medlem
Mottagaren med period feb-jan fick guld av mig sista dagarna i min graceperiod, 28 augusti, guldet gäller till 04/2024.
Det uppdaterades direkt i profilen och det fysiska kortet som beställdes kom efter en vecka.
Hur ser du hur länge EBG är gällande? Jag hittar inte det någonstans på sambons profil (som fått EBG av mig).
 

ptotheg

Medlem
Har Jan-Dec som period och återkvalificerade till Diamond tidigt på våren 2022.

Tänkte ge bort EBG till en vän nu vars nya period börjar 2022-11-01. Ger jag den till honom då i början får han det direkt i början på sin nya period och blir EBG 12mån. För att behålla det nästa period måste han själv återkvalificera till EBG under sitt EBG-år han fått av mig, eller?
 

Hoogey

Medlem
Jag uppnådde diamantstatus jan-22. Kvalificeringsperiod 2021-03-01--2022-02-28. Nu i jun-23 fick jag besked om att diamantstatus upphör pga mindre resande. Har således haft diamantstatus nästan hela 2022 och fem månader 2023. Verkar det stämma?
 

infosky

Medlem
Jag uppnådde diamantstatus jan-22. Kvalificeringsperiod 2021-03-01--2022-02-28. Nu i jun-23 fick jag besked om att diamantstatus upphör pga mindre resande. Har således haft diamantstatus nästan hela 2022 och fem månader 2023. Verkar det stämma?

Ja det stämmer! 03.2023 är din kvalificeringsperiod + 3mån grace så 06.2023 blir du nergraderad.
 
Last edited:
Toppen