Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

. Nej det är jag fullt medveten om men har man fått skriftligt på det då kan man ju kräva det i efterhand.
Jag har varit med om att vid claim i annat ärende där kundtjänst påstått något som var felaktigt så fick jag inte rätt. Vissa kamper är inte värda att ta så bara släppa den och gå vidare. Man kan tyvärr inte lita på att de alltid håller vad de lovar.

Hej! Blev uppgraderad till Guld nu i januari. Noterade nyss att den går ut i Oktober 2022. Kan det vara korrekt? Då får jag inte mer än 8-9 månader med Guld. Min qualification period om det nu spelar roll är Aug 21 - Jul 22.

Hej! Blev uppgraderad till Guld nu i januari. Noterade nyss att den går ut i Oktober 2022. Kan det vara korrekt? Då får jag inte mer än 8-9 månader med Guld. Min qualification period om det nu spelar roll är Aug 21 - Jul 22.
Oktober 23 är det som gäller. Resterande kvalificeringsperiod + nästa kvalificeringsperiod + tre månader grace.

På SAS sidor ser du bara innevarande period, man ser aldrig kommande perioder, det får man ha koll på själv.

Försökt scanna tråden men är osäker på vad som gäller för min situation:

- Är EBD med intjänandeår januari-december, dvs medlemsåret med grace slutar nu 31/3.
- Har på 2,5 månader 2022 åkt in EBD för i 2022.

Eftersom sambon har åkt in Guld så har jag inte gett bort något kort för 2021.

Om jag ger bort ett EBG innan 31/3, kommer jag även att kunna ge bort ett nytt efter 1/4?

Försökt scanna tråden men är osäker på vad som gäller för min situation:

- Är EBD med intjänandeår januari-december, dvs medlemsåret med grace slutar nu 31/3.
- Har på 2,5 månader 2022 åkt in EBD för i 2022.

Eftersom sambon har åkt in Guld så har jag inte gett bort något kort för 2021.

Om jag ger bort ett EBG innan 31/3, kommer jag även att kunna ge bort ett nytt efter 1/4?
Du kan ge 1 EBG för varje gång du kvalificerar till EBD. Spelar ingen roll om du ger kortet dag 1 eller 365, du får ändå bara ge ett kort.

Du kan ge 1 EBG för varje gång du kvalificerar till EBD. Spelar ingen roll om du ger kortet dag 1 eller 365, du får ändå bara ge ett kort.

Tycker inte det är helklart ändå, men ett exempel kanske gör det lättare. Utgår fortfarande från att intjäningsår = kalenderår.

1. Man tjänar in ett EBD i oktober 2021 och har därmed EBD för 2021.

2. Man ger bort ett kort 15:e februari 2022. Då utgår jag att det är pga av intjäningen för 2021 som man kan ge bort kortet. Korrekt?

3. Men vad händer om man tjänat in ett EBD för 2022 redan 31:a januari 2022. Om man då ger bort ett kort den 15:e februari, ger man då bort kortet för det som intjänades 2021 eller 2022? Dvs man har då missat möjligheten att ge bort för 2021?

Tycker inte det är helklart ändå, men ett exempel kanske gör det lättare. Utgår fortfarande från att intjäningsår = kalenderår.

1. Man tjänar in ett EBD i oktober 2021 och har därmed EBD för 2021.

2. Man ger bort ett kort 15:e februari 2022. Då utgår jag att det är pga av intjäningen för 2021 som man kan ge bort kortet. Korrekt?

3. Men vad händer om man tjänat in ett EBD för 2022 redan 31:a januari 2022. Om man då ger bort ett kort den 15:e februari, ger man då bort kortet för det som intjänades 2021 eller 2022? Dvs man har då missat möjligheten att ge bort för 2021?
Varje gång du tjänar in ett EBD så kan du ge ett EBG. Det gäller fortfarande.

Om du år 0 blir EBD och ger kortet innan år 1 är slut så är din kvot på 1 förbrukad.
Om du sedan under år 1 återkvalar till EBG så kommer du under år 2 kunna ge bort detta. Tidigare har der varit så att det nya kortet du kan ge bort när du återkvalar aktiveras när din grace gått ut (år 2).
Rinse and repeat för varje år du återkvalar.

I ditt fall om du blev EBD oktober 2021 med kvalår = kalenderår kommer du kunna ge bort ditt första EBG oktober 2021 - december 2022.
Om du sedan under 2022 kvalar on igen till EBD kommer du kunna ge ditt andra EBG under 2023.

Toppen