Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

JOHLI

Ny medlem
Jag kan bekräfta att det går att ge bort EBG under grace, det gjorde min fru så sent som för en månad sedan.
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Tack, ville minnas det. Bra alternativ då en väns giltighetstid går ut samtidigt.
Min fru och jag har samma period - okt->sept. På min EB sida står det att jag kan ge bort mitt guld till dec dvs under min grace (då jag inte blir diamond igen) så om jag ger henne det i nov borde hon ha guld till dec 2024?
Frågan är om man kan lita på att ge bort guld under sin grace?
 

ZZZebra

Medlem
Min fru och jag har samma period - okt->sept. På min EB sida står det att jag kan ge bort mitt guld till dec dvs under min grace (då jag inte blir diamond igen) så om jag ger henne det i nov borde hon ha guld till dec 2024?
Frågan är om man kan lita på att ge bort guld under sin grace?

Jag kunde göra det sista veckan i mars i år (har intjänandeår jan-dec, dvs grace/medlemsår till 31/3).

Eftersom jag åkte in EBD redan under mitten av mars i år så återkom möjligheten att ge bort ett nya kort direkt efter grace. Skall tillägga att jag inte kollade om möjligheten återkom 1/4 eller om det var några dagars fördröjning. Någon vecka in i nya perioden när jag kollade så hade i vart fall knapparna för att ge bort ett EBG och ett EBS "tänts" igen.
 

Hoogey

Medlem
Angående att ge bort guldkort under grace-perioden: Innebär det att man kan förlänga innehavet av guld-kort inom exvis en familj ytterligare?

min ursprungliga fråga en bit bak i tråden var nedanstående. Nu funderar jag på om jag ska skjuta ytterligare på att ge min hustru guldkortet. Annars var tanken att ge bort guldkortet typ nu.

”Klurigt med när tajmingen är bäst... Någon som kan förklara för mig när det är bäst att ge bort ett guldkort för att uppnå följande, i prioritetsordning:

1) Så lång giltighetstid som möjligt för mottagaren, dvs maximalt antal månader.
2) Hellre att mottagaren (min fru) påbörjar sin guldperiod längre fram i tiden, så att hennes guldstatus finns kvar en tid om jag inte skulle kvalificera mig till guld/diamant framöver.

Så här ser det ut nu feb-22. Jag uppnådde diamantstatus jan-22.

Person/nivå - kvalificeringsperiod - medlemsnivåns utgångsdatum
Donator/diamant - 2021-03-01--2022-02-28 -- 2022-05-31 *
Mottagare/silver - 2021-09-01--2022-08-31 -- 2022-11-30

* inte kan det här vara giltighetstiden för mitt nyligen uppnådda diamantstatus?”
 

eddo

Medlem
Angående att ge bort guldkort under grace-perioden: Innebär det att man kan förlänga innehavet av guld-kort inom exvis en familj ytterligare?

min ursprungliga fråga en bit bak i tråden var nedanstående. Nu funderar jag på om jag ska skjuta ytterligare på att ge min hustru guldkortet. Annars var tanken att ge bort guldkortet typ nu.

”Klurigt med när tajmingen är bäst... Någon som kan förklara för mig när det är bäst att ge bort ett guldkort för att uppnå följande, i prioritetsordning:

1) Så lång giltighetstid som möjligt för mottagaren, dvs maximalt antal månader.
2) Hellre att mottagaren (min fru) påbörjar sin guldperiod längre fram i tiden, så att hennes guldstatus finns kvar en tid om jag inte skulle kvalificera mig till guld/diamant framöver.

Så här ser det ut nu feb-22. Jag uppnådde diamantstatus jan-22.

Person/nivå - kvalificeringsperiod - medlemsnivåns utgångsdatum
Donator/diamant - 2021-03-01--2022-02-28 -- 2022-05-31 *
Mottagare/silver - 2021-09-01--2022-08-31 -- 2022-11-30

* inte kan det här vara giltighetstiden för mitt nyligen uppnådda diamantstatus?”
Om du ger EBG 2022-12-01 (efter grace-perioden) bör mottagaren få ett guldmedlemskap tom 2024-11-30. Vissa verkar ha fått innevarande period + nästa period även om man inte väntar tills grace-perioden är slut men jag hade inte vågat chansa på det utan hade väntat ut grace-perioden om det inte är "akut" av någon anledning.

Det förutsätter så klart att du uppnått diamant-kraven under din nuvarande kvalificeringsperiod så att du fortfarande är EBD 2022-12-01.
 

Hoogey

Medlem
Tack! Slutligen, hur lång tid brukar det ta för mottagaren att få sin uppgraderade status? Direkt eller är det någon fördröjning?
 
Toppen