Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Jag fick svar av kundtjänst idag att det är kvarvarande period +1år som gäller. Oavsett så är det alltid hela perioden ut + nästa period.
Om man kan lita på det svaret är en annan femma.
Ja, det är svårt att veta.
En teori kan ju vara att EBB får som du skrivit, men att en EBG som erhöll detta tidigare från en EBD bara får en till period vid varje tillfälle.

Jag fick svar av kundtjänst idag att det är kvarvarande period +1år som gäller. Oavsett så är det alltid hela perioden ut + nästa period.
Om man kan lita på det svaret är en annan femma.
Det stämmer inte, tyvärr. Jag fick mitt en månad in på kvalifikationsperioden men fick "bara" perioden ut plus tre månader. EBS tidigare. Har mailat guldsupporten för att höra om det blivit rätt..

Ja, det är svårt att veta.
En teori kan ju vara att EBB får som du skrivit, men att en EBG som erhöll detta tidigare från en EBD bara får en till period vid varje tillfälle.
Det stämmer inte, jag har givit mitt guld till samma person som fick innevarande plus nästa. När grace period sen gick ut gav jag ett nytt och det räcker innevarande plus nästa.

Jag är nog också inne på teorin att får man guld första 3 månaderna så blir det bara 1 år, får man det efter 3 månader på sitt år så blir det innevarande plus nästkommande.

Vad kundtjänst säger skulle jag ta med ett badkar salt.
Räcker ju med att läsa 3 och 4 inlägg ovanför för att se att kundtjänst säger olika saker.

Last edited:
Det stämmer inte, jag har givit mitt guld till samma person som fick innevarande plus nästa. När grace period sen gick ut gav jag ett nytt och det räcker innevarande plus nästa.

Jag är nog också inne på teorin att får man det guld första 3 månaderna så blir det bara 1 år, får man det efter 3 månader på sitt år så blir det innevarande plus nästkommande.

Vad kundtjänst säger skulle jag ta med ett badkar salt.
Räcker ju med att läsa 3 och 4 inlägg ovanför för att se att kundtjänst säger olika saker.
Tog emot ett EBG tre och en halv månad in i min period så teorin stämmer. Har guld nuvarande period + nästa + grace period...

Jag tror att det är "grace perioden" på 3 månader som är anledningen. Jag "skaffade" precis mitt ebg in till 5:e månaden, får se om det blir ett misstag eller 1,6 år ebg. Brytpunkt slutet av mars-17

Sådär ja, fick kortet hem och det gäller till 06/2018, dvs nuvarande (mars slutar perioden, därefter grace-period) + nästa år + grace period. Så jag fick i princip 22 månader. Nöjd. Det står dåck 06/2017 i profilen på sas.se men jag struntar i det :D

Toppen