Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Fick svar angående detta:
"Mottar du ett Silver eller Guld kort som en gåva under början av din kvalificeringsperiod (under första månaden) så kommer detta endast att vara giltigt under den perioden. Mottar du däremot ett kort vid ett senare tillfälle under din kvalificeringsperiod (andra och frammåt) så kommer detta att räcka under din nuvarande period samt nästa."
Fick samma svar precis nyss av supporten. Helt galet, jag gav bort ett guldkort till far första dagen på hans nya kvalperiod. Hade jag väntat 1 månad hade han fått 11månader till. Hade jag vetat detta i februari 2016 hade jag väntat... Surt sa räven. Frågan är varför denna dumma regel? Ändra då om så det gäller max ett år istället för "vänta en månad så får du 11 till..."

Jag tror att det är "grace perioden" på 3 månader som är anledningen. Jag "skaffade" precis mitt ebg in till 5:e månaden, får se om det blir ett misstag eller 1,6 år ebg. Brytpunkt slutet av mars-17

Jag tror att det är "grace perioden" på 3 månader som är anledningen. Jag "skaffade" precis mitt ebg in till 5:e månaden, får se om det blir ett misstag eller 1,6 år ebg. Brytpunkt slutet av mars-17
Har hört detta nämnas tidigare men förstår inte vad ni menar. Det går ju inte att ta emot ett guldkort under "grace period" (EBG).

Har hört detta nämnas tidigare men förstår inte vad ni menar. Det går ju inte att ta emot ett guldkort under "grace period" (EBG).

Jag menar att det har satts en gräns just på 3 mänader in för att deras system inte klarar av annat. Jag antar att om man mottagit ebg inom 3 flrsta månader så får man nuvarande period, annars ett år till. Dvs, om din period börjat juni-16 och du mottar nu i augusti ebg så gäller den till maj-17 plus 3 månader till pga grace perioden, dvs precis ett år. Om samma mottas september, gäller kortet till maj-18 plus 3m.
Detta kan vara för att undvika att någon fort kort i 24+3 månader

Jag menar att det har satts en gräns just på 3 mänader in för att deras system inte klarar av annat. Jag antar att om man mottagit ebg inom 3 flrsta månader så får man nuvarande period, annars ett år till. Dvs, om din period börjat juni-16 och du mottar nu i augusti ebg så gäller den till maj-17 plus 3 månader till pga grace perioden, dvs precis ett år. Om samma mottas september, gäller kortet till maj-18 plus 3m.
Detta kan vara för att undvika att någon fort kort i 24+3 månader
Jag spekulerade också i det tidigare i tråden, dock verkar de citerade svaren från kundtjänst säga att det räcker att vänta en månad in på sin period istf tre.

Känns ju som att det finns lite dålig statistik på det faktiska utfallet så det kanske är säkrast att vänta lite extra ändå?

Jag fick svar av kundtjänst idag att det är kvarvarande period +1år som gäller. Oavsett så är det alltid hela perioden ut + nästa period.
Om man kan lita på det svaret är en annan femma.

Toppen