Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Detta tillsammans med vad som rapporteras vara hygglig sannolikhet för uppgraderingar på longhaul ger bra värde tycker jag. Det är bara dubbelt så svart att uppnå som guld men ger alltså 7,5 guldår extra. Kommer snart nå EBD och tyckte först inte det var så upphetsande men efter att ha läst på tycker jag som sagt att värdet är ganska stort.

Det är dessa saker som gör EBD värt. Många guld till familjen samt har iaf lyckats fått CU till business 3 ggr

En liten varning till er som väntar exakt en månad in på kvalifikationsperioden med att få ett EBG giftat av EBD, för att försöka få två år guld (påbörjad och nästa period). Min period löper mellan juli-juni. Fick EBG den 1 aug. Enligt kundtjänst gäller guld till oktober 2017, dvs innevarande kvalifikationsperiod plus 3 månader. En månad verkar därför inte vara tillräckligt att vänta längre.
Verkar vara så, fick mitt ebg i början på oktober 2015 (min period är okt-sep) och det går ut dec 2016 såg jag nu :(

Mycket irriterande att det verkar vara ett "lotteri" eller slump som avgör när man får en extra period.
Nåja, nästa på tur är väl frugans som ska förnyas och då är det ju "Grace period" så då löser det väl sig själv...

Fått hem EB-kortet nu, kan bekräfta att det inte räcker att vänta en månad in på sin kvalifikationsperiod. Om det räcker att vänta tills grace period är över låter jag vara osagt.

Fått hem EB-kortet nu, kan bekräfta att det inte räcker att vänta en månad in på sin kvalifikationsperiod. Om det räcker att vänta tills grace period är över låter jag vara osagt.

Men de fysiska korten har väl alltid bara en giltighet på ett år, det är väl först vid nästa kort som du märker hur länge statusen gäller?

Eller har jag missförstått någonting grovt?

Men de fysiska korten har väl alltid bara en giltighet på ett år, det är väl först vid nästa kort som du märker hur länge statusen gäller?

Mina nya kort är det samma giltighet som på de gamla.

Det verkar variera, frugan fick ett med 12+12+3 månaders giltighet. Har hört om andra som bara har fått för en period +3 mån för att sen få ett nytt för kommande men inte sett det själv.

Toppen