agehall
Medlem
Person vid gaten: Mr Agehall - did they search your carry-on?Håller inte med @agehall att säkerhetstänket är helt obefintligt, det är gå lite väl långt, dock finns saker att jobba med hos Turkish (har min nästa flygning med dem för övrigt).
Jag: Yes?
Person vid gaten: Ok - please proceed. *facepalm*
Inte för att SSSS egentligen gör någon större skillnad, men om man nu har protokoll för att göra vissa saker, oavsett hur puckade de är, så ska man banne mig följa dem. Då är det inte OK att fråga resenären och lita på svaret. Då kan man likagärna fråga alla resenärer om de är terrorrister eller inte och alla som svarar "nej" slipper säkerhetskontrollen helt.
Och sedan ska vi inte prata om attityden till att ha bälte på sig under flygningen. Vid turbulens slogs skylten som anmodar säkerhetsbälte på men personalen gjorde ingen som helst ansträngning att kontrollera att folk faktiskt satte på sig bältet, vilket jag själv observerade att flera inte gjorde. När jag påpekade detta för en av crew fick jag en axelryckning tillbaka.
Jag ställer egentligen inga superhöga krav på säkerhet, men att man helt skiter i de rutiner som finns uppsatta är ett stort varningstecken för mig.