Senaste nytt

Gåvor till stamgäster i hotellkedjor

1000 nätter SPG borde betyda SPG platinum for life. Själv är jag bara gold for life, vilket betyder gratis Internet eller 250 poäng. Jag ska försöka bli platinum igen, eftersom det är en ganska stor skillnad mellan gold och platinum.

Bodde själv på Radisson Blu i Åbo/Turku, Finland nu denna helgen. Det fanns inga business rum så fick en uppgradering till en svit. Mycket trevligt

Hilton kör ju gratis mineralvatten och en liten godsak samt ett välkomstbrev från hotelldirektören för guldmedlemmar, samt uppgradering till bättre rumsklass. Också rätt trevligt måste jag säga. Executive Loungerna brukar ju också vara trevliga. :)

Var på Hilton Garden Inn nyligen. Beroende på hotellet varierar vad man får som guldmedlem, så på HGI är det ingen rumsuppgradering. 2 flaskor vatten som vanligen och i mitt fall valde jag gratis frukost. Cooked to order frukost är nog bäst, man får sin omelett precis hur man vill ha.

Efter att i princip tröttnat på SPG för hur de behandlar stammisar så testade jag mitt "vanliga" sheraton i dubai förra veckan igen.
Fick välja mellan gratis internet, en stänkare eller något annat som jag inte minns va det var nu.
Fick även väldigt bra personlig service i loungen och upgrade av rum.

Misstänker SPG har börjat märka av att många andra program har väldigt bra förmåner och de hade i princip inga.

Dock tror jag fortfarande SPG platinum är en myt då jag 2011 fick +100nätter på SPG men fortfarande inte blev mer än gold.

Hilton Tower Bridge i helgen, två flaskor vatten en med och en utan bubbel som fylldes på varje dag. En liten chokladask med 4 smarriga praliner. Två praliner om dan" gör kroppen glad.

Hilton Tower Bridge i helgen, två flaskor vatten en med och en utan bubbel som fylldes på varje dag. En liten chokladask med 4 smarriga praliner. Två praliner om dan" gör kroppen glad.

Är du HHonors Guld? Fick du ingen uppgradering
Jag har tre nätter inbokade på Hilton Tower Bridge i september. Jag har Guldstatus och blev lovad rumsuppgradering i mån av plats i samband med bokningen.

Top på Scandic. Fick en "Nisse" och något lite konstigt. Ett paket näsdukar, jag vet inte om det har varit många gäster som blivit förkylda eller börjat gråta? Ha ha. Jättetrevlig personal och helt ok rum, men gåvan var kanske sådär. Ha det

Attachments

• image.jpeg
    image.jpeg
    84,2 KB · Visningar: 306
Toppen