Senaste nytt

Gåvor till stamgäster i hotellkedjor

Concorde

Founding Member
Intercontinental Royal Ambassador:
Beror på hotellet och lokala regler. Men, i dom flesta fall får jag:
- x2 rumskategori uppgradering (minst) Mao. nästan alltid en svit eller Superior Suite. :cool:
- Fri minibar hela vistelsen
- en flaska rödvin samt två flaskor mineralvatten
- fruktkorg eller frukt kompott
- Club Lounge access
- gratis Internet i rummet

IC Warszawa är alltid Jr Suite utan Club eller så väljer man Deluxe + Club Lounge access, om man bokat standard.
IC Boston är det Superior Suite om 100m2 samt Club access!! Fantastiskt.

Hyatt Diamond:
- Alltid uppgraderad till högsta kategori under svit. Ibland svit
- fyra svit upgrade vouchers, som man dessutom blir upgraderad från enligt ovan
- Alltid Club Lounge access
- fritt internet
- fruktkorg eller liknande
- gratis frukost om ingen Club Lounge finns

etc...
 

Magino

Medlem
Intercontinental Royal Ambassador:
Beror på hotellet och lokala regler. Men, i dom flesta fall får jag:
- x2 rumskategori uppgradering (minst) Mao. nästan alltid en svit eller Superior Suite. :cool:
- Fri minibar hela vistelsen
- en flaska rödvin samt två flaskor mineralvatten
- fruktkorg eller frukt kompott
- Club Lounge access
- gratis Internet i rummet

IC Warszawa är alltid Jr Suite utan Club eller så väljer man Deluxe + Club Lounge access, om man bokat standard.
IC Boston är det Superior Suite om 100m2 samt Club access!! Fantastiskt.

Hyatt Diamond:
- Alltid uppgraderad till högsta kategori under svit. Ibland svit
- fyra svit upgrade vouchers, som man dessutom blir upgraderad från enligt ovan
- Alltid Club Lounge access
- fritt internet
- fruktkorg eller liknande
- gratis frukost om ingen Club Lounge finns

etc...

Vad är dessa förmåner mot en strut med lite karameller i! Tråkigt hur långt efter svenska hotellprogram ligger, men finns det typ ingen annan i sveige som erbjuder det varför ska de då erbjudade något
 

joemume

Medlem
Jag gillar verkligen inte Scandics stamgästprogram, det känns som om de håller den lägsta möjliga standarden för 3-stjärniga hotell och bjuder sina stamgäster på exakt ingenting som bonus.

Ikväll, på det föga anmärkningsvärda Scandic Skellefteå så blev jag nekad att köpa en chokladkaka för min stamgästcheck eftersom det räknas som godis (!!). Likadant med en glasspinne från frysdisken. Men en Cola gick bra... Självklart inte en öl, utan att man först köpt en middag för dyra pengar.
Jag brukar slänga min Scandickuponger, men tänkte att jag skulle ge dem en chans ikväll.....

I jämförelse så kan man beställa allt utom starksprit med Choice kuponger, som dessutom är minst trefalt värda i rena pengar, vilket i mina ögon gör Scandics kuponger för sina stamgäster till ett riktigt skämt.

Tyvärr verkar ju gåvorna till de kunder som lägger 100+ nätter på kedjan motsvara mina upplevelser ikväll, så för min del så känns Scandic som en kedja som inte värderar sina stamgäster och som tyvärr inte är i närheten av att erbjuda sina gäster den uppskattning man borde kunna förvänta sig.

Efter de lämnade Hilton har det gått rakt söderut för Scandic....
 

Gnopps

Medlem
Ikväll, på det föga anmärkningsvärda Scandic Skellefteå så blev jag nekad att köpa en chokladkaka för min stamgästcheck eftersom det räknas som godis (!!). Likadant med en glasspinne från frysdisken. Men en Cola gick bra... Självklart inte en öl, utan att man först köpt en middag för dyra pengar.
Jag brukar slänga min Scandickuponger, men tänkte att jag skulle ge dem en chans ikväll.....
Förra sommaren bodde jag på Scandic Värnamo. När vi kom till vårt rum var det helt och hållet olidligt varmt efter att ha haft eftermiddagssol flera timmar. Luftkonditionering fanns inte utan endast en skrivbordsfläkt. Med samma trick som jag lärde mig som brandman för att vädra ut rök arrangerade jag fläkten för att få ut varmluften. Det blev något bättre men fortfarande var det omöjligt att ha på sig annat än underkläder i rummet.

Eftersom vi hade sovande barn, barnsäng, mm. var det inte läge att byta rum. Jag försökte köpa 2 iskalla glassar för kupongerna men nähä, sådan svalka gick inte bra trots att det skulle lindrat.

Vid utcheck påminde vi om att kanske vore bra om städpersonalen drog för gardinerna på morgonen, så nya gäster slipper värmeslag. Vi såg till att dra för gardinerna när vi checkade ut men när vi gick förbi hotellet några timmar senare var gardinerna öppna, lagom för att värma upp för nästa gäst.
 

Moco

Medlem
Kan bara instämma. Scandic undviker jag likt pesten numera.

Deras "gåva" till mig blev vid mitt senaste besök (Scandic Europa) en "upgrade" till svit...och visst, stor var den ju. Däremot var den inte renoverad sedan 1960/70-talet (no joke). Sängen var en konstig historia i rosa med leopardmönstrat (!) tyg, speglar och inbyggd klockradio... Jag besökte av någon anledning Graceland för många år sedan och för dyra pengar. Såhär i efterhand rekommenderar jag eventuella resenärer med tight budget att skippa det och checka in på Scandic Europa istället eftersom det går i samma stuk...

Heeelt värdelöst (Scandic alltså) :)
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Fick en cool flasköppnare när jag bodde i en svit på Hilton Bejing airport som HH silver förra året.
Hotellet i övrigt var rätt ok även om sviten var rätt opersonlig.
 

Sakoz

Medlem
En gång i tiden... i min ungdom började jag harva Scandic nätter just för bonus programmet, men efter att ha avvikit några gånger och bott på Radison så övergav jag Scandic, och undviker hotellkedjan så långt det är möjligt.

Och i ren protest efter att inte kunnat använda dessa värdelösa vouchers man får för varje spenderad natt, avbokade jag ca 50 hotell nätter (fördelat på mig och några kollegor) mitt framför en något envis hotell manager, i en mellan stor stad här i Sverige. Han trodde jag bluffade, men dagen efteråt ramlade polletten ner hur mycket pengar det handlade om; och att det faktiskt var en stor avbokning. Då var det försent! Jag tog några exempel och bad honom framföra det till ledningen. Jag hade ett litet hopp om förändring när Hilton och Scandic gick i hop, men icke, inget nämnvärt hände på Scandic fronten.
 
Som medlem i Elite Hotels gästprogram får jag konsekvent, sedan nya gästprogrammet lanserades, en flaska alkoholhaltig dryck (vin eller öl), en påse godis eller chips eller liknande samt någon profilprodukt på rummet. Har fått vattenflaskor, hörlurar, mobilskal, isskrapor o.s.v. Detta utöver de förmåner som är specade i programmet.
 
Ganska tråkiga saker man får som stamgäst här i Sverige, visst om man bokar via företag. Men att vara stamgäst som privatperson känns värdelöst. Då är det nog bättre att boka via hotels.com eller liknande som erbjuder 11 natten gratis + prisgaranti.
 

Bryant

Medlem
Bodde på Radisson BLU i Uppsala inatt (14/7-15/7). Är CC guld och blev uppgraderad till Svit :)! Vi var på bröllop och när vi kom tillbaka på natten så stod det ett stort fruktfat på rummet. Jag börjar gilla Radisson mer och mer..
 
Toppen