Senaste nytt

Gåvor till stamgäster i hotellkedjor

ulagun

Medlem
BW Diamond, oftast men inte alltid, en liten flaska vin, Ramlösa samt frukt och godis på rummet. Dessutom restaurangcheck på 100kr.

Hilton Honors Gold. alltid rumsuppgradering, vatten + godis på rummet. Morgontidning till rummet.
Höjden av lycka är uppgradering till Executive floor med tillgång till Executive lounge. Dessa kan i stort jämföras med SAS Scandinavian lounger.
 

Bryant

Medlem
Bodde på Pullman G i Bangkok förra veckan (hette Sofitel Silom tom 1/4). Där fick vi en upgrade till ett executive rum som vi sedan uppgraderade(betalde) för att få en svit. Är Le Club platina. Efter ca 5 min efter att vi gått i i rummet så kom det en butler med frukt, bakverk och dryck. Han hälsade oss välkomna som VIP gäster och hoppades att det skulle smaka.
 
På Elite Hotels Sverige har jag mottagit följande presenter i rummet:

- ryggsäck (3 gnr)
- skydd till mobiltelefon
- kostympåse
- badhandduk
- morgontofflar
- fruktkorg
- vin flaskor (små)
- färska blommor
- choklad
- vattenflaska till gymmet (2 gnr)
- voucher till restaurangen vid incheckning

OBS: Inte övernattat i Suite. :)
 

Roger J

Medlem
HHonors Diamond VIP ger alltid tillgång till Executive lounge samt oftast en fruktkorg och brev från hotellchefen på rummet. (tillgång till Executive Lounge ges alltså även om det inte finns möjlighet att uppgradera till ett rum på denna våning).
 

niksal

Medlem
Som Club Carlson Concierge så varierar presenten extremt mycket. Har varit allt från en vattenflaska till en hel fruktkorg, stora vattenflaskor, choklad. Norge och Tyskland är snålast med presenter, Irland har hittils varit bäst. Personligen tycker jag CC Concierge borde få "mer" och då jämför jag närmast med Guld. Det är inte så stor skillnad i praktiken, främst för att Guld verkar också få presenter och uppgraderingar.

Då jag var SPG Platinum så fick man ju oftast välja vad man ville ha. Det kunde vara en vinflaska, mera SPG poäng, dinner voucher etc.
 

nilsson

Medlem
SPG Platinum har ofta en lokal gåva också, t.ex. en bok+DVD om Dubai eller lokalt producerade tvålar (Monte Carlo).
 

David

Medlem
På Holiday Inn Express i Chengdu fick jag som Priority Club Platinum två äpplen :) och rum på översta våningen (tror inte det var någon skillnad på rummen). Hade dock inte förväntat mig någonting på ett Express, men har å andra sidan inte heller läst reglerna för detta typ av hotell.
 

MarcusC

Medlem
Accor Platinum Sofitel, endast frukt & choklad. Senast i Hamburg, en liten kaka (inte god) samt brev adresserat till annan person....
 

extacn

Medlem
Scandic Norra Ban och Park kör nu konsekvent med gottstrut från "Karamello" i Linköping. Verkar lovande (strut=signalerar lokalproducerat, handgjort) men det är bulkgodis av standardsnitt som packas om bara. Man får samma känsla som deras Menigo upphandlingar av tråkskinka och budgetost = kriterium pris 85%, leveranssäkerhet 10% ... men Husky och Conni ska väl sälja snart ...
 
Toppen