Senaste nytt

Går ej längre att växla SEK kontanter i Thailand.

Renato

Medlem
BTW ökar detta även i flera länder i Afrika. Det är olika anledningar skulle jag nog säga. Ett av de är ju att Sverige har ju inte varit direkt smarta, geopolitiskt sätt senaste året.
 

lillemannen

Medlem
Tja, vad vad förstår går det fortfarande att växla Euro till bra kurser. 38.00/38.20, dvs 0.52% i spread.

Men inte SEK, NOK eller DKK, sedan den 25 Maj 2023. Varför är fortfarande ett mysterium
Inget mysterium egentligen. Valutorna är så små och kostar en hel del att ta emot och skicka vidare för dom utländska bankerna i Thailand.

Idag finns inget bra sätt att växla SEK i Thailand. Den bästa fysiska växlingkursen jag har sett är 2,38 Bth / 1 SEK hos Superrich i BKK
 

RobHK

Medlem
Men att ta ut THB ifrån en bankomat med sitt svenska VISA/MC debit kort kan ju inte kosta så mycket i valutapåslag? Största kostnaden blir väl den fasta avgiften maskinen ofta tar?
 

guwonder

Medlem
There is still a lot of need for cash on hand when doing ordinary things in Thailand as a tourist.

That it’s much harder to convert SEK/NOK/DKK notes in Thailand means that there is a need to: convert in Scandinavia; or to have in hand USD, EUR or GBP notes to then convert in Thailand; or to be dependent on using ATM machines in Thailand and accept the involved limits and even risks applicable to bank card use at the ATMs.

ATM use has not only any bank fees involved on two or more sides of the transaction. It also probably has daily cash withdrawal limits. Also, I don’t suggest keeping a huge available balance of funds in your current account tied to the ATM card being used abroad.

I run into a lot of Scandinavian tourists in Thailand -- and sometimes in some of the Thai resort places during peak peak periods it’s been more Scandinavians than Americans. And yet for various reasons those places too have gotten out of the SEK/NOK/DKK cash conversion business but still take USD, EUR and GBP.
 
Last edited:

guwonder

Medlem
Perhaps there was some kind of coordinated Scandinavian governmental actions/notices (presumably related to money laundering or other “crime-fighting” concerns) that went live on June 1, 2023, with Scandinavian central and commercial banks becoming difficult with the repatriation/acceptance of Scandinavian bank notes from beyond Europe. It had gotten difficult to convert notes before June 2023, but it got even worse around that time.
 

Delayed

Medlem
Är det någon som känner till bankomater med maxuttag över 30 000 THB och/eller avgifter under 220 THB per uttag? Jag brukar leta efter Kungsri-maskiner och de har (har haft i alla fall) maximalt 30 000 THB per uttag och en avgift om 220 THB oavsett uttagets storlek (tror jag i alla fall).
 
Toppen