Senaste nytt

Går ej längre att växla SEK kontanter i Thailand.

lillemannen

Medlem
Har kanske varit uppe tidigare men nu har även svenska och norska pengar blivit stoppade att växla i Thailand på växlingskontoren.
Danska kr har varit stoppade en tid tillbaka men även på de växlingsbåsen under Suvan (vid tunnelbanan) är det stopp för SEK numera.

Vissa banker i BKK tar emot, men mot kursen 1 sek 2 bth
 

RobHK

Medlem
Det ultimata beviset att kronan är på dekis, jobbigt när utvecklingsländers valutor går starkare än svenska kronan..
 

NyfikenGrau

Medlem
Kan det inte bara ha att göra med låg efterfrågan då, på grund av extremt begränsad användning av kontanter i länder som Sverige och Norge? Lär ju vara väldigt lite kontanter i omlopp sett till hur stora ekonomierna är.
 

Hachans

Medlem
Det verkar rimligt, inga svenskar bär väl kontanter, så varför skulle man ha SEK kontanter att växla där nere..

Lär ju vara en tämligen enkelriktad växling också. Det lär ju inte vara många i Thailand som tänker de ska växla svenska kronor innan de åker. Då blir kontoren sittande med en massa pengar som de får problem att hantera.
 
Superrich.com publicerar fortfarande kurser för SEK.
1685552104343.png

1685552199102.png

Nja, inte riktigt, dom köper inte svenska sedlar, bara säljer
 
Har frågat mina vänner där nere att höra sig runt, varje gång jag varit nere så ser jag massa folk som varje dag växlar sedlar, även svenska så lite konstigt tycker jag.
 
Toppen