Senaste nytt

Går ej att ändra sittplats på SAS hemsida

Flightdoc

Medlem
Jag har samma problem, kommer inte in på "välj/ändra sittplats" Såväl hemsida som app. Visar endast vilket säte jag har. Ingen seat map kommer upp. Detta gäller enbart en bokning till Tokyo. Övriga bokningar fungerar klanderfritt.
Några vänner som har en bokning till Chicago har samma problem som mig.

Jag har skrivit till Diamond support och fick svaret att de hjälper mig att ändra seating!

Det kanske är dags att bli besvärlig?
 

JPE

Medlem
Jag har samma problem, kommer inte in på "välj/ändra sittplats" Såväl hemsida som app. Visar endast vilket säte jag har. Ingen seat map kommer upp. Detta gäller enbart en bokning till Tokyo. Övriga bokningar fungerar klanderfritt.
Några vänner som har en bokning till Chicago har samma problem som mig.

Jag har skrivit till Diamond support och fick svaret att de hjälper mig att ändra seating!

Det kanske är dags att bli besvärlig?

Testa på classic-sidan:
Mina bokningar - SAS
 
"Workaround" fungerade inte så jag var tvungen att ringa in... Jaha, sa den förste och jag förstod att denna lilla enkla ändring kommer inte gå igenom och mycket riktigt, ingen ändring skedde i bokningen. HUACA! Ringde igen och den andre på kundtjänst fixade detta och var kvar medans jag uppdaterade min bokning i webläsaren för att se att ändringen gick igenom.

Visst är det väl märkligt att en del medarbetare tycks strunta i mycket medans andra är väldigt hjälpsamma. Att ändra en sittplats är ju ganska enkelt i jämförelse med att boka en award leg för leg.... Det kan ju inte vara "rocket sience" i jämförelse.
 

Alf

Medlem
Tack för tipset, fungerade utmärkt. Fick ändring av tider på biljetter till SFO, vid samtal med kundservice om ändring till bättre tider på anslutning från ARN till CPH försökte jag få tillbaka tidigare platser på rad 1 mellan CPH-SFO som blivit ändrade till rad 5, men de var upptagna enligt agenten. Gick nu in på classic sidan och där fanns rad 1 med lediga stolar i mittraden. Tog naturligtvis dessa platser samt ändrade lite på anslutningsflyget.
 

Borje L

Medlem
Bra tips med classic-sidan, det fungerar fortfarande. Kunde inte välja/lägga till säten på en awardbokning i business från SFO vid bokning eller senare i appen/vanliga sidan. På classic-sidan kunde jag lägga till säten. De syns nu i appen/vanliga sidan men kan fortfarande inte ändra dem. Tack för tipset!
 
Toppen