Senaste nytt

Går ej att ändra sittplats på SAS hemsida

Jonas C

Medlem
När jag öppnar en bokning på "mina bokningar" på SAS hemsida (desktop och mobil) så går det att välja sittplats på bokningar där man inte har valt en plats innan. När man väl har valt en plats så kan man inte ändra platsen på efterhand. Har testat på flera olika enheter och webbläsare med samma resultat.

Har någon annan upplevt liknade problem?
 

yopeyo

Medlem
Har någon annan upplevt liknade problem?

Hade precis samma problem här men löste det efter lite klickande :)
Börja med att klicka på rutan som har ditt namn och där ditt nuvarande säte står med ”added”. Den blir lite gråare och verkar låsa upp så att man kan klicka på ett nytt säte och sen spara valet.
 

Ghoose

Medlem
Har felrapporterat 2ggr till SAS att de har problem med seating vid bokning i både app och desktop... De känner till dessa buggar...
 

Rosetown

Medlem
Detta hände även mig för en flight från Miami med SAS. Ringde kundtjänst en månad innan avgång och kunde välja säte i business med 2+2+2 konfiguration. Insåg då att jag skulle flyga den avdankade LN-RKP kärran igen...
 
Hade precis samma problem här men löste det efter lite klickande :)
Börja med att klicka på rutan som har ditt namn och där ditt nuvarande säte står med ”added”. Den blir lite gråare och verkar låsa upp så att man kan klicka på ett nytt säte och sen spara valet.
Det här måste jag prova ! Sist fick jag be SAS om hjälp som bytte åt mig, har vart såhär länge nu tycker jag
 

JPE

Medlem
Jag har totalt fyra bokade resor, tre award och en revenue. Jag kan från någon vecka tillbaka inte ändra sittplats på någon flygning förutom på utresan på min revenue-bokning.
 
Toppen