Tyvärr är det väldigt få flygbolag som har bra customer care när man försöker kontakta dom. Självklart hjälper status en hel del. Det finns dock flera exempel på detta forum där folk som rest i första klass eller haft högsta status inom ett bolag blivit behandlade "dåligt".
Jag ber om ursäkt för det inträffade på din resa den 11 september.
I detta fall utgår ingen särskild kompensation i enlighet med EU regulativet. Det beror på att vi har lämnat information om det inställda flyget 14 dagar före datumet för avgången. När ett flyg blir inställt nära avgångstid, kan man i vissa fall erhålla den kompensation du efterfrågar.
Jag för över 5000 extra Eurobonus poäng till ditt medlemskonto för allt besvär du drabbades av inför din resa denna gång. Det är min förhoppning att dessa ska komma till glädje och lindra besvikelsen.
Vi hoppas att kommande resor ska utfalla till din belåtenhet och jag önskar dig varmt välkommen åter.
Hej Simon,
Jag skulle vilja erbjuda dig 10.000 EuroBonus poäng för den upplevelse du hade.
Vänligen bekräfta ditt kortnummer nedan:
Mvh
............................
Sorry men tråden luktar rättshaverist som söker ryggdunk för sin fortsatta kamp...![]()
Jag är också otroligt besviken med SAS "CARE", jag skulle åka till EWR NJ med SAS och hade då uppgraderat mig till plus, det som hände var att mitt plan från Gbg till Cph blev inställd och jag fick flyga med LH till Muschen istället, nu efter att jag har kommit hem så vill man ju ha sina pengar tillbaka för uppgraderingen, men efter 3 mail via deras portal utan svar så börjar man ge upp, till saken hör också att med det autosvar man får så hänvisar man till ett nummer som går till EuroBonus men dom kan inte hjälpa till med reklamationer .... moment 22 - är det någon anna som har haft detta problem och vet hur man kan kringgå det ? tel nummer direkt till SAS "care" ?
Jag är också otroligt besviken med SAS "CARE", jag skulle åka till EWR NJ med SAS och hade då uppgraderat mig till plus, det som hände var att mitt plan från Gbg till Cph blev inställd och jag fick flyga med LH till Muschen istället, nu efter att jag har kommit hem så vill man ju ha sina pengar tillbaka för uppgraderingen, men efter 3 mail via deras portal utan svar så börjar man ge upp, till saken hör också att med det autosvar man får så hänvisar man till ett nummer som går till EuroBonus men dom kan inte hjälpa till med reklamationer .... moment 22 - är det någon anna som har haft detta problem och vet hur man kan kringgå det ? tel nummer direkt till SAS "care" ?