Hej Anna,
tråkigt att höra att du var inte nöjd för service vad SAS levererade. Jag skulle rekommendera att alltid kontaktat SAS Customer Care via länken:
Customer Care - SAS
OBS. När du får mailet tillbaka att de mottagit ditt ärende, så kolla att det finns ett
ärendenummer.
När det gäller Prio bagage så har det blivit bättre på sistone i Arlanda, men t.ex. igår från HEL till ARN när jag reste så var vi närmare 30 resenärer som hade rättan till priobagage så det är inte garanterat att just ditt bagage kommer som första bagage på bandet. Mitt bagage var på denna gång första på bagage bandet men där efter dög upp ju tiotals väskor med priotaggen på väskan så man kan inte förvänta sig att bagaget kommer som första bagaget till bagage bandet. "Tyvärr" är det människor som lastar bagage så någon gång kan det gå fel och ditt bagage kommer inte bland de första till bandet fast den är taggat.
Jag har själv jobbar i reklamations avdelningen i ett internationell transportbolag och kan säga att kunderna kan vara otroligt otrevliga och göra till och med personliga angrepp så de samtal är ej de allra trevligaste att hantera. En och annan gång har jag fått höra från kunderna att "Du ljuger", "Du gör inte ditt jobb", "Du är idiot" osv. Så jag har full förståelse att SAS vill att deras kunder ska kontakta per kontaktformulär i reklamations ärenden, eftersom kunden är oftast då lugnat sig.
Som nämnt så är det ca två år sen när SAS outsourcade sitt kundservice. Service nivån idag är på hel annan nivå än då så jag skulle säga att du, Anna, har tyvärr haft lite otur med ditt ärende.
Önskar en trevlig julväntetid till dig!
Mvh,
Tommy