Senaste nytt

Funkar inte customer care hos SAS längre?

Fast det sa han inte. Alltså de urvalskriterier du sa. Flera flygbolag kör recognition baserat på andra saker än miles. VDs, folk som håller i avtal etc får status pga deras viktighet. BA har ju sitt Premier, eller vad det heter. Poängsystemet som är utöver vanlig status.

Jag har snarare tvärtom märkt ökad tillgänglighet de senaste månaderna. Hyfsat snabba svar från kundtjänst och oväntat poängregn häromdagen vid ett klagomål när jag inte ens efterfrågade kompensation.

Känns ju rätt konstigt om man skulle börja gallra hur man fått sin status? Okej Kalle var med i kampanjen 2 t/r i Plus och fick guld, han kommer längst bak i kön..... Har man status så har man väl status. Sen bör väl prioritering ligga på att ge ett så bra svar så snabbt som möjligt.
Jag tycker inte om det är konstigt om man prioriterar kunder som kan ge mer intäkter, systemet finns väl redan med EBP och det kanske räcker så.

Såg att SAS postat nya bilder på reklamkampanjen "We are travelers" i Stockholm.

Denna gång med texten "Our mail is piling up at home" (eller något i den stilen) samt en bild på någon som är ute och reser.

Känns tyvärr som det är lite för mycket sanning i den texten med tanke på att svarstiden från kundtjänsten ofta räknas i månader och inte i dagar eller veckor ;)

Toppen