Senaste nytt

Friends&Family within the travel period: Scandinavia and Europe: 1 January–31 May 2020,

Men om allmänheten kan ta del av detta är det väl samma sak som ett "öppet forum", eller?
De har ju sagt att det är ok för deras privata kanaler även om det är öppet, men inte öppna forum. Hur sas kommer fram till detta låter jag vara osagt, men businessclass faller definitivt under kategorin för öppna forum.

Fast det är ju det jag inte begriper. Vad tusan är en öppen "privat kanal"? :rolleyes: Men jag tror vi släpper det för det finns nog inget vettigt svar...
Du har ett privat konto (som inte är kopplat till ett företag) på tex instagram, då är det ett privat konto. På instagram kan du sedan välja om din profil ska vara öppen/stängd. Oavsett om den är öppen/stängd så är det en "privat kanal".

Oavsett hur SAS definierar detta så kan vi bara fokusera på vad businessclass är, och det är ett öppet forum som vem som helst kan komma åt utan att ha ett konto. SAS skriver specifikt att det inte är OK att posta koden på ett sådant forum.
Skittråkigt tycker jag personligen men det är så SAS väljer att definiera hur spridningen av lösenordet får ske.

Jag har bokat två Friends & Family biljetter till mig och Mrs. GOTBound, dock fick jag av tekniska skäl göra det på två bokningar (läs; ren snålhet då jag sparade 1 000 kr, 3 450 kr istället för 4 450 kr), vi är bokade på samma flyg men Mrs. GOTBound är bokad i annan bokningsklass på vägen hem (U istället för V).

Kan SAS kundtjänst slå ihop mina bokningar till en bokning under ett bokningsnummer, tänker mest på PlussGrade, dålig stämning om bara en blir uppgraderad :D?

EK

Last edited:
Jag har bokat två Friends & Family biljetter till mig och Mrs. GOTBound, dock fick jag av tekniska skäl göra det på två bokningar (läs; ren snålhet då jag sparade 1 000 kr, 3 450 kr istället för 4 450 kr), vi är bokade på samma flyg men Mrs. GOTBound är bokad i annan bokningsklass på vägen hem (U istället för V).

Kan SAS kundtjänst slå ihop mina bokningar till en bokning under ett bokningsnummer, tänker mest på PlussGrade, dålig stämning om vara en blir uppgraderad :D?

EK

De kan tyvärr inte slå ihop.

Kan SAS kundtjänst slå ihop mina bokningar till en bokning under ett bokningsnummer, tänker mest på PlussGrade, dålig stämning om bara en blir uppgraderad :D?

EK

Blir ingen dålig stämning eftersom du ger henne din plats om bara din Plusgrade går igenom! ;)

Toppen