Senaste nytt

Friends&Family within the travel period: Scandinavia and Europe: 1 January–31 May 2020,

Gjorde en besparing på hela 86 kr på resan till PVG kan jag se nu så här dagen efter (samma bokningsklass och poängintjäning) o_O
...men om jag hade bokat med kampanjen som börjar idag hade jag tjänat 450 kr jämfört med Friends and Family (dock med ca halva poängintjäningen).

"Hej,

Kombinera heta källor med lössnöåkning i Japan, ät färska vårrullar i Beijings coola konstdistrikt eller gör en tidsresa till vattenstaden Luzhi väster om Shanghai. Fram till 31 december kan du boka ditt Asien till extra bra pris. Gäller resor mellan 1 februari och 31 maj 2020.

Hälsningar från SAS
WE ARE TRAVELERS"

Lågpriskalender – Hitta billiga flygbiljetter | SAS

Det var rätt många "konstiga" prissättningar denna gång. Bland annat var ARN-PRG med två stops DYRARE i FF kampanjen än vad den var när jag kollade i appen. Där kostar FF 2141 KR medans den vanliga kostnaden i appen med plus smart är 1891 KR. Riktig konstiga saker jag aldrig sett tidigare och såg flera sådana här skillnader på både PRG och LHR.

Prague SAS 2.png
Prague SAS 1.jpg

Det var rätt många "konstiga" prissättningar denna gång. Bland annat var ARN-PRG med två stops DYRARE i FF kampanjen än vad den var när jag kollade i appen. Där kostar FF 2141 KR medans den vanliga kostnaden i appen med plus smart är 1891 KR. Riktig konstiga saker jag aldrig sett tidigare och såg flera sådana här skillnader på både PRG och LHR.

Visa bifogad bild 101717 Visa bifogad bild 101716

Plus smart är väl den som inte är om och avbokningsbar? Med andra ord inte en korrekt jämförelse. Ser däremot ut som pro inte heller är rabatterad, men har samma pris?

Plus smart är väl den som inte är om och avbokningsbar? Med andra ord inte en korrekt jämförelse. Ser däremot ut som pro inte heller är rabatterad, men har samma pris?

Du har såklart rätt. Illa tänkt av mig. Det är ju inte en korrekt jämförelse. Det jag försökte förmedla var att det inte fanns någon "smart" i FF men det kanske är vanligt? Och att PRO kostade precis lika mycket, vilket det även gjorde till LHR.

Verkade rent generellt som det som var nedsatt var billiga GO biljetter överallt och PLUS till HKG och LAX?

Intressant. Känslan var att detta var den "sämsta" FF hitills. Även om longhaul var helt ok på en del datum. Men ändå dyrare än sist.
Lite väl hårt? Alla de destinationer jag frekventerar har haft bra priser på F&F, glöm inte bort att det ingår väska i detta pris också till skillnad från andra biljetter.

Som alltid finns det olika kampanjer som är billigare till vissa ställen. Men priserna på denna F&F har varit riktigt bra inom Europa i go samt longhaul i plus på vissa destinationer.
Man kan alltid hitta priser som är billigare på vissa kampanjer men överlag har F&F varit riktigt bra värde. Bryssel under 900 kronor inklusive 3 väskor är grymt bra för egen del tex. De priserna har jag inte sett på andra kampanjer med väska inklusive

Lite väl hårt? Alla de destinationer jag frekventerar har haft bra priser på F&F, glöm inte bort att det ingår väska i detta pris också till skillnad från andra biljetter.

Som alltid finns det olika kampanjer som är billigare till vissa ställen. Men priserna på denna F&F har varit riktigt bra inom Europa i go samt longhaul i plus på vissa destinationer.
Man kan alltid hitta priser som är billigare på vissa kampanjer men överlag har F&F varit riktigt bra värde. Bryssel under 900 kronor inklusive 3 väskor är grymt bra för egen del tex. De priserna har jag inte sett på andra kampanjer med väska inklusive

Absolut. Gillar att vara hård ;). Som du skriver så är det såklart så att jag inte hunnit/haft intresse att kolla allt. Tycker även att folk rapporterat lite sämre denna gång än tidigare när de hittat något. Därav "killkänslan" att det var sämre priser/tillgång... Bokade själv två resor som var riktigt bra men de var både lite dyrare än sist. Så köper resonemanget att det fanns en hel del resor som var riktigt bra! Undrar om inte SAS skulle gynnas av att hinta vilka destinationer/klasser/datum som det var lite bättre priser på. Jag hade definitivt bokat fler resor och antar att det är målet?

Jag tyckte ändå priserna var ok. Hade inga stora behov men hittade bra pris till Kalmar (enkel i Go: 483 SEK istället för 1009 SEK ) samt till London (tur och retur i Plus, 2192 SEK istället för 4003 SEK).

Toppen