Senaste nytt

Friends&Family within the travel period: Scandinavia and Europe: 1 January–31 May 2020,

mackan33

Medlem
Tror ni verkligen att SAS skulle sluta med dylika kampanjer om vi spred koden? För mig känns det mer som ett sätt för SAS att inbilla oss att några är speciellt utvalda (vilket knappast är fallet). Koden ligger förresten ute på insideflyer.no om nån är intresserad.

Räckte att testa en kod från tidigare år i samma period. Vill de hålla det unikt kan de ju besvära sig med att hitta på en ny kod.
 

molntankar

Medlem
Tror ni verkligen att SAS skulle sluta med dylika kampanjer om vi spred koden? För mig känns det mer som ett sätt för SAS att inbilla oss att några är speciellt utvalda (vilket knappast är fallet). Koden ligger förresten ute på insideflyer.no om nån är intresserad.

Helt säkert är det så. Klart att man vill skapa en illusion av att det är något extra unikt. Dessutom har F&F blivit sämre och sämre med åren. Jag märkte till och med att vissa priser är dyrare under F&F på vissa (för mig) intressanta destinationer än vad de var för bara något tag sedan när det var någon helt vanligt publik kampanj.

Man kommer dock ARN-HND t/r i SAS Go för 5000 SEK. Förvisso ger det inga som helst poäng (så gott som), men ändå ett rätt bra pris till Tokyo. Jaja, det var bara en parentes.

Med allt det sagt så beslutade man här på BC för några F&F-kampanjer sedan att man inte öppet skulle dela koden. Och det är ett beslut som jag tycker är bra att vi respekterar. Det är i relation till det beslutet som jag kan tycka att det vore på sin plats med en annan möjlighet att dela kampanjen tillsammans. Det är allt. Sedan att koden skulle vara guld värd och att man är utvald från högre makter om man fått tag i koden, näää... Men det är också oväsentligt i frågan om detta kan jag tycka.
 

McFace

Medlem
Tokyo-naruta i plus för 7500 istället för 10500 tycker jag är en ganska gentil rabatt. Jag är F&F rookie men bättre rabatter än så låter som förklaring till ekonomiska problem för SAS.
 

ante888

Medlem
Tokyo-naruta i plus för 7500 istället för 10500 tycker jag är en ganska gentil rabatt. Jag är F&F rookie men bättre rabatter än så låter som förklaring till ekonomiska problem för SAS.

Grymt bra, jag har "endast" hittat plus för ~9000 sek, vilka datum finns det priset?
 

Flytoheaven

Medlem
300 euro kostade det på förra kampanjen iaf när jag fick vaska en resa.


Jag bokar oftast 30-40 biljetter inrikes i Plus när det är F&F och normalt sett blir det ca 5-10 avbokningar. Aldrig stött på en avbokningsavgift trots att det står när man bokar och bara betalat mellanskillnad vid ombokning.
Gäller avgiften bara Europa/USA/ASIEN?
 

molntankar

Medlem
Jag bokar oftast 30-40 biljetter inrikes i Plus när det är F&F och normalt sett blir det ca 5-10 avbokningar. Aldrig stött på en avbokningsavgift trots att det står när man bokar och bara betalat mellanskillnad vid ombokning.
Gäller avgiften bara Europa/USA/ASIEN?

Ja det tycks vara precis så.

Inrikest ARN - UME:

11123526 Flight selection _ SAS.png


Long-haul ARN - TYO:

11123613 Flight selection _ SAS.png
 
Toppen