Tror ni verkligen att SAS skulle sluta med dylika kampanjer om vi spred koden? För mig känns det mer som ett sätt för SAS att inbilla oss att några är speciellt utvalda (vilket knappast är fallet). Koden ligger förresten ute på insideflyer.no om nån är intresserad.
Helt säkert är det så. Klart att man vill skapa en illusion av att det är något extra unikt. Dessutom har F&F blivit sämre och sämre med åren. Jag märkte till och med att vissa priser är dyrare under F&F på vissa (för mig) intressanta destinationer än vad de var för bara något tag sedan när det var någon helt vanligt publik kampanj.
Man kommer dock ARN-HND t/r i SAS Go för 5000 SEK. Förvisso ger det inga som helst poäng (så gott som), men ändå ett rätt bra pris till Tokyo. Jaja, det var bara en parentes.
Med allt det sagt så beslutade man här på BC för några F&F-kampanjer sedan att man inte öppet skulle dela koden. Och det är ett beslut som jag tycker är bra att vi respekterar. Det är i relation till det beslutet som jag kan tycka att det vore på sin plats med en annan möjlighet att dela kampanjen tillsammans. Det är allt. Sedan att koden skulle vara guld värd och att man är utvald från högre makter om man fått tag i koden, näää... Men det är också oväsentligt i frågan om detta kan jag tycka.