Senaste nytt

FREE UPGRADE coming your way

JPE

Medlem
Håller med, men många verkar ju vara missnöjda och vilja göra ett byte, dock inte göra det som krävs för att det ska gå.
Att tro att vi kan "flytta" allt utan att det typ ska märkas och att man inte behöver angagera sig är lite naivt...
Håller med. Av ren princip vill jag nog byta forum, även om reklamen försvinner helt. Som det är nu så känns det som att man jobbar enligt principen: Folk är inlåsta så vi kan nog slänga på en hel del reklam. Att de blir missnöjda spelar ingen roll. De kommer stanna kvar ändå för det är för jobbigt att byta.
Driver själv eget företag och min devis är att mina kunder ska vara nöjda. Inte låsa in dem och hela tiden balansera mellan om de bara är missnöjda eller om de är tillräckligt missnöjda för att lämna.
 
Last edited:

Mikeswede

Medlem
deltar gärna i diskussion om nytt forum. med nuvarande ledning går detta forum mot döden. tyvärr osäker vad jag kan bidra med då mina årogrammerings kunskaper är noll.har någon kollat med ägarna om det går att köpa loss datan?
 

Hachans

Medlem
Av alla sajter (inte bara forum) jag besöker är nog den här den värsta när det gäller reklam (iaf sedan en vecka tillbaka). Är det en medveten strategi för att skrämma iväg folk så att man slipper ha kvar forumet?

Man tjänar nog inga pengar på sökmotorn så man belamrar med annonser istället.

Och pengarna måste in, tydligen kostar forumet hundratusentals kronor att drifta. Om det stämmer har de gjort århundradets värsta deal.

Men det stämmer såklart inte.
 

JPE

Medlem
Man tjänar nog inga pengar på sökmotorn så man belamrar med annonser istället.

Och pengarna måste in, tydligen kostar forumet hundratusentals kronor att drifta. Om det stämmer har de gjort århundradets värsta deal.

Men det stämmer såklart inte.

Problemet är att vi kommer troligen inte få exportera ev data och att skapa en ny kräver mycket av alla.

Om de nu tycker att forumet är en backaffär borde de vara glada om data migreras till annat forum så slipper de den betungande bördan som forumet verkar utgöra.
 

Doctor-X

Medlem
Om de nu tycker att forumet är en backaffär borde de vara glada om data migreras till annat forum så slipper de den betungande bördan som forumet verkar utgöra.
Verkligen och kritiken bemöts med tystnad från @henrik.hanevold och @dashboard trots att man kan se att de varit online och tittat i tråden.

Något måste dock hänt eftersom de stora reklam pop-upen som täckte hela skärmen verkar ha dragits tillbaka - jag får inte dessa sedan igår iaf.
 

henrik.hanevold

Administrator
Hei! Jeg tenkte forklare litt om hva som har skjedd med reklamen på forumet og hvordan vi har adressert det.
Som et utgangspunkt skal det bare ligge reklame over og under tråder samt lister over tråder. 4. mai startet Google AdSense et eksperiment med Auto Ads på forumet hvor det plutselig ble mer reklame i form av anchor ads i topp og bunn av skjermen samt full page ads. Vi prøvde å avslutte dette eksperimentet pga feedback i forumet (vi er helt enige i at denne reklamen var irriterende), men selv om vi endret settings i dashboardet for Google AdSense så stoppet ikke eksperimentet. Vi måtte derfor hente inn ekstern kompetanse på XenForo (plattformen forumet kjører på) for å stoppe eksperimentet. Fredag 16. juni fikk jeg bekreftet fra vår eksterne XenForo utvikler at såkalte Auto Ads er disabled, så nå skal det være bedre igjen.
 

LPC123

Medlem
Hei! Jeg tenkte forklare litt om hva som har skjedd med reklamen på forumet og hvordan vi har adressert det.
Som et utgangspunkt skal det bare ligge reklame over og under tråder samt lister over tråder. 4. mai startet Google AdSense et eksperiment med Auto Ads på forumet hvor det plutselig ble mer reklame i form av anchor ads i topp og bunn av skjermen samt full page ads. Vi prøvde å avslutte dette eksperimentet pga feedback i forumet (vi er helt enige i at denne reklamen var irriterende), men selv om vi endret settings i dashboardet for Google AdSense så stoppet ikke eksperimentet. Vi måtte derfor hente inn ekstern kompetanse på XenForo (plattformen forumet kjører på) for å stoppe eksperimentet. Fredag 16. juni fikk jeg bekreftet fra vår eksterne XenForo utvikler at såkalte Auto Ads er disabled, så nå skal det være bedre igjen.
Hej
Ja nu är det mycket bättre och mer normalt, nu går det ockå att använda mobil och Ipad
 

iceland

Medlem
Hei! Jeg tenkte forklare litt om hva som har skjedd med reklamen på forumet og hvordan vi har adressert det.
Som et utgangspunkt skal det bare ligge reklame over og under tråder samt lister over tråder. 4. mai startet Google AdSense et eksperiment med Auto Ads på forumet hvor det plutselig ble mer reklame i form av anchor ads i topp og bunn av skjermen samt full page ads. Vi prøvde å avslutte dette eksperimentet pga feedback i forumet (vi er helt enige i at denne reklamen var irriterende), men selv om vi endret settings i dashboardet for Google AdSense så stoppet ikke eksperimentet. Vi måtte derfor hente inn ekstern kompetanse på XenForo (plattformen forumet kjører på) for å stoppe eksperimentet. Fredag 16. juni fikk jeg bekreftet fra vår eksterne XenForo utvikler at såkalte Auto Ads er disabled, så nå skal det være bedre igjen.
Svara gärna på nedan också.

@henrik.hanevold @dashboard - låt oss få lyfta ut datan som berör forumdelen till en ny extern hemsida, så får vi fortsätta BCs-forumdel i ett annat namn men där vi fortfarande har tillgång till den informationen som vi själva skapat. Den data som ligger samlad här kan få ligga kvar så att man fortsättningsvis kan söka efter information. Jag hade gärna sett som diskuterats tidigare en forumdel till AwardPlanner @Mattias Holmén och betalar gärna en slant för att hjälpa till. Känns som att aktiviteten här gått ner rejält under 2023, vilket sannolikt är pga olika faktorer men där reklambiten absolut är en del - det är tråkigt att se att ett forum som varit så omtyckt blir misskött på detta vis.
 
Toppen