Senaste nytt

FREE UPGRADE coming your way

Det är väl bara att inse att ägarna struntar i forumet.

Jag har dock lärt mig mycket, dels vad jag kan se på striptease/köpa sex i olika städer, samt var jag kan köpa cargo pants. Två saker jag aldrig skulle få för mig att göra annars (där en är betydligt värre än det andra). Så tyvärr verkar de ens inte ha riktad reklam.
 

Doctor-X

Medlem
@henrik.hanevold @dashboard - låt oss få lyfta ut datan som berör forumdelen till en ny extern hemsida, så får vi fortsätta BCs-forumdel i ett annat namn men där vi fortfarande har tillgång till den informationen som vi själva skapat. Den data som ligger samlad här kan få ligga kvar så att man fortsättningsvis kan söka efter information. Jag hade gärna sett som diskuterats tidigare en forumdel till AwardPlanner @Mattias Holmén och betalar gärna en slant för att hjälpa till. Känns som att aktiviteten här gått ner rejält under 2023, vilket sannolikt är pga olika faktorer men där reklambiten absolut är en del - det är tråkigt att se att ett forum som varit så omtyckt blir misskött på detta vis.
 
Problemet är att vi kommer troligen inte få exportera ev data och att skapa en ny kräver mycket av alla.
Att skapa en modern variant med tex. Discord är inte så svårt, har påbörjat ett eget test.
Dock kräver det att alla tar i och gör det bra, för utan alla kan ev nytt ställe inte frodas och blir inget.
Spontant känner jag att det är många som inte kommer vilja göra det, man måste lära sig nytt, man måste ge massa nytt och ev gammalt material för att göra det hela bra. Jag är helt öppen med att försöka med det kommer krävas mycket av många.
Skicka PM om det är intresant så kan vi ta disutionen på annan plats
 

Jannes

Medlem
Problemet är att vi kommer troligen inte få exportera ev data och att skapa en ny kräver mycket av alla.
Att skapa en modern variant med tex. Discord är inte så svårt, har påbörjat ett eget test.
Dock kräver det att alla tar i och gör det bra, för utan alla kan ev nytt ställe inte frodas och blir inget.
Spontant känner jag att det är många som inte kommer vilja göra det, man måste lära sig nytt, man måste ge massa nytt och ev gammalt material för att göra det hela bra. Jag är helt öppen med att försöka med det kommer krävas mycket av många.
Skicka PM om det är intresant så kan vi ta disutionen på annan plats
Känns som det är riskabelt att flytta kakan och dessutom ändra den, dvs bryta ut från BC.com och sedan tro att folk kommer vänja sig vid något så annorlunda som Discord.
Även om man går över till någon form av billig hostad phpBB eller motsvarande så finns det att göra, t.ex. skapa upp under-forumen och "viktiga" trådar.
 
Känns som det är riskabelt att flytta kakan och dessutom ändra den, dvs bryta ut från BC.com och sedan tro att folk kommer vänja sig vid något så annorlunda som Discord.
Även om man går över till någon form av billig hostad phpBB eller motsvarande så finns det att göra, t.ex. skapa upp under-forumen och "viktiga" trådar.
Håller med, men många verkar ju vara missnöjda och vilja göra ett byte, dock inte göra det som krävs för att det ska gå.
Att tro att vi kan "flytta" allt utan att det typ ska märkas och att man inte behöver angagera sig är lite naivt...
 

Doctor-X

Medlem
Känns som det är riskabelt att flytta kakan och dessutom ändra den, dvs bryta ut från BC.com och sedan tro att folk kommer vänja sig vid något så annorlunda som Discord.
Även om man går över till någon form av billig hostad phpBB eller motsvarande så finns det att göra, t.ex. skapa upp under-forumen och "viktiga" trådar.
Håller med, men många verkar ju vara missnöjda och vilja göra ett byte, dock inte göra det som krävs för att det ska gå.
Att tro att vi kan "flytta" allt utan att det typ ska märkas och att man inte behöver angagera sig är lite naivt...

Mina programmerings kunskaper är inte speciellt goda efter snart 15års uppehåll, men jag skulle mycket väl kunna hjälpa till att strukturera upp ett nytt forum med under-forumdelar och viktiga trådar. Har gott om tid bitvis som skulle kunna dediceras till detta.
 
Toppen