Senaste nytt

FREE UPGRADE coming your way

palmen

Moderator
Jag försöker ladda upp en .jpg bild på 1.78 MB (enligt windows) men får felmeddelande om att även det är för stort.
Vad har du för version av Windows och vilken browser? Kan nog behövas för felsökning då det onekligen går att ladda upp bilder större än 3MB
 

chaudi

Medlem
Hm, det verkar vara några bilder som orsakar detta problem nu när jag testat olika kombinationer av enheter, webbläsare och bilder.
De flesta bilder går tydligen bra, men 2 av de jag tänkte ha i en reserapport strular av någon anledning. Oklart varför, tagen i jpg (så inget heif-strul) och på 1.78MB respetkive 1.79MB.
Men då är det något jag kan lösa på min sida iaf.
 

marbe166

Medlem
Hm, det verkar vara en (eller några?) specifika bilder som orsakar detta problem nu när jag testat olika kombinationer av enheter, webbläsare och bilder.
De flesta bilder går tydligen bra, men just den jag tänkte ha i reserapporten strular av någon anledning. Oklart varför, tagen i jpg (så inget heif-strul) och på 1.78MB.
Men då är det något jag kan lösa på min sida iaf.

Kan det vara upplösningen, att det kanske finns en maxbredd på bilderna?
 

chaudi

Medlem
Kan det vara upplösningen, att det kanske finns en maxbredd på bilderna?

Jag tror du har rätt!
Bilderna som inte accepteras är tagna med en systemkamera med hela 24 MP, de bilderna verkar inte accepteras oavsett storlek på filen. Bilder tagna med mobilen och då färre antal pixlar accepteras även när de är större (filstorlek).
 

zippan

Medlem
Länkar och taggar av medlemmar bör vara i fetstil eller annat för att umärka sig.
Kan ni fixa det?

1666481689476.png

1666481741399.png
 
  • Gilla
Reactions: hco

Tomas E

Medlem
Annonser och reklam nu? Tråkigt :(
Ger ett billigt och extremt pinsamt intryck - fy fan vad vedervärdigt det ser ut! Jäkligt störigt att inloggade ser annonser, hade det varit något som visats för icke inloggade (d.v.s. sådana som mest kommer in via goggle-träffar) hade jag varit mindre störd.
Finns det något annat reseforum på svenska, utan vedervärdiga annonser, man kan flytta över till istället och slippa den här skiten?
 

TP12

Medlem
Ger ett billigt och extremt pinsamt intryck - fy fan vad vedervärdigt det ser ut! Jäkligt störigt att inloggade ser annonser, hade det varit något som visats för icke inloggade (d.v.s. sådana som mest kommer in via goggle-träffar) hade jag varit mindre störd.
Finns det något annat reseforum på svenska, utan vedervärdiga annonser, man kan flytta över till istället och slippa den här skiten?

Trist men det var så pass mkt att jag blev "tvungen" att lägga till siten på adblocker.
 
Toppen