Senaste nytt

Fredagstråden™

Kom hem från krogen vid 02 imorse. Hade en AW med lite polare som spårade ur lite. När vi skulle lösa ut oss kom det en nota på 22 bärs, varpå vi började räkna. Jag hade drukit 5 och min ena polare likaså. Detta gör att den andra polaren måste ha druckit 12 bärs. Visserligen satt vi där en hel kväll, men det lät väldigt mycket, även för honom.

Jag övervägde att gå till Sheraton och använda lite poäng istället för att åka hem, men jag konstaterade att det säkert skulle vara drygt att försöka boka ett rum kl 02 för samma natt, så jag tog en taxi hem istället. I efterhand får man nog säga att det var rätt val. Det är rätt skönt att vakna upp hemma.

Första helgen som både jag å frugan är hemma tillsammans på länge, härligt!

Kom hem från krogen vid 02 imorse. Hade en AW med lite polare som spårade ur lite. När vi skulle lösa ut oss kom det en nota på 22 bärs, varpå vi började räkna. Jag hade drukit 5 och min ena polare likaså. Detta gör att den andra polaren måste ha druckit 12 bärs. Visserligen satt vi där en hel kväll, men det lät väldigt mycket, även för honom.
Jag har varit med om saltad ölnota också (i alla fall vad jag i mitt tillstånd lyckats räkna till). Sedan dess behåller jag kapsyler när jag gå till samma ställe.

Äntligen fredag!
hämtar bil i eftermiddag för vidare färd till lantstället. Ska hämta ett bisamhälle imorgon och efter det är det dags för vinterfodring av desamma. Också läge att åka till byggmarknaden och skaffa bruk att fylla igen ett hål i en vägg.

Och, till alla på forumet: Ha en Trevlig Helg!

Biodling? Coolt! Håller du till i trakten kring STO så man kan köpen en burk eller två av dej? Själv ska jag ha en ledig helg, började nytt jobb förra måndagen och har kört 12 dagar i sträck. Hjärnan är inte riktigt mottaglig om jag ska vara ärlig! Ikväll blir det lite Champagne då jag lyckats sälja båten den här veckan också, skönt att slippa ta upp den i år!

Jag har varit med om saltad ölnota också (i alla fall vad jag i mitt tillstånd lyckats räkna till). Sedan dess behåller jag kapsyler när jag gå till samma ställe.
Jag har varit med om satad ténota i Kina.
Jag beställde en kanna Oolongté till maten som skulle vara gratis och vid betalning sa kassörskan att téet kostade 88 CNY per kanna. :eek:

Senator har dagdrömd om att sluta som VD, och återgå till mer operativa roller i fältet. Passar inte alls som inventariet på ett kontor. Har inte bokat resan till Taipei, brottas med samvete om det läget att boka en så pass dyr resa just nu men 'attans BA kampanjen gör att en resa är jo 60% av vad som krävs för CW till USA senare.

Så mitt i-landsproblem är:
ARN-BKK med AY i C, sedan någon billig C/F BKK-HKG med typ EK för att testa, och en Avios resa HKG-TPE eller,
ARN-PVG, HKG-ARN med BA på rean + PVG-TPE-HKG YY i C
För TPs är faktisk AY bättre, men det skiljer nästan 70,000 Avios intjäning på en sida eller ungefär 5,000kr på andra sidan av ekvationen. 70,000 Avios eller 5,000kr, that is the question!

Back on topic: lite stökig vecka på hemmaplan, lugn fredagkväll sedan blir det bowling och mat på Marion i morgon med flickvän och hennes dotter. Hoppas på en rejäl städning hemma på Casa De Las Senator på söndag.

Tack AHO, problemet nu är att AY inte har plats mitt utresedatum till det billiga priset och att flighten från BKK går 08:55 hem som gör det svårt att få ihop på ett bra sätt (sova på flygplatsen).

En fråga du kanske vet; jag har hittat ett bra IATA (YY) pris i C mellan PVG-HKG som kan ha stopover (TPE i mitt fall) som kostar strax över 4,000kr. När jag vill boka detta kan Expedia och MrJet bara prissätta detta med Southern China (OP. China Airlines) på PVG-TPE, men funkar rätt bra med alla alternativ mellan TPE-HKG. Jag vill åka Air China och Cathay för M&M och BAEC då jag inte åker längre med ScaryTeam. Skall jag bara boka, sedan be om "Endorsement" på PVG över till Air China? Någon erfarenhet med detta?

Funderar på att checka ut från kontoret ännu en tidig fredag och svänga förbi sommarstället. Röja på tomten, tända en brasa och hälla upp något rökigt i glaset.

Jo, så får det bli.

Tack AHO, problemet nu är att AY inte har plats mitt utresedatum till det billiga priset och att flighten från BKK går 08:55 hem som gör det svårt att få ihop på ett bra sätt (sova på flygplatsen).

En fråga du kanske vet; jag har hittat ett bra IATA (YY) pris i C mellan PVG-HKG som kan ha stopover (TPE i mitt fall) som kostar strax över 4,000kr. När jag vill boka detta kan Expedia och MrJet bara prissätta detta med Southern China (OP. China Airlines) på PVG-TPE, men funkar rätt bra med alla alternativ mellan TPE-HKG. Jag vill åka Air China och Cathay för M&M och BAEC då jag inte åker längre med ScaryTeam. Skall jag bara boka, sedan be om "Endorsement" på PVG över till Air China? Någon erfarenhet med detta?

Även om det blir krånglig, skulle jag ringa till Air China(CA)och boka då din första flight till Taipei är opererad av CA, om det var jag.
CA har avtal med Cathay Pacific(CX), så tror jag inte att det blir något problem.

EDIT: Jag har hittat kombination av Air China och Cathy Pacific på Expredia.com.
Det kostar 648 USD inkl. skatter(ca 4.400 SEK). Välj flygtiden 14:00 när du söker Multi-city.

Toppen