Senaste nytt

Fredagstråden™

För mig väntar en helg i Halmstad. Ska hälsa på goda vänner och återuppleva gamla minnen från studietiden. Blir säkert väldigt lugnt och ett glas vin kanske;)

Halva den här fredagen gick åt installera Windows NT4.0(!) till gamla laptopen(Dell Latitude C600).
Jag hade Ghost image av Windows NT4.0 installerad på den här datorn, men CD:n blev oläslig, så fick jag installera om allting istället...

Det är pga vi använder ett program för ett gammalt PLC som inte går att kommunicera via USB och programmet stödjer ej Windows 2000 och uppåt.:eek:

Eftersom pollen och förkylning härjar i hushållet så får jag spendera helgen till att installera tiotusen apps på en ny Samsung Galaxy s2 (Min HTC One V har blivit ett garantifall för andra gången).

Helt spontant.. någon som vet om man kan ta ut i Euro/Dollar på något automat på Landvetter som man kan på Arlanda?

2 för 1 i restaurangen på Park Plazza i BKK, det får man inte missa. Tyvärr håller inte det vita samma kvalitet som i C på Cathay, annat var väl inte att vänta:D Varit ute på Asian Institute of Technology i Thammasat norr om BKK och haft ett ett seminarium. Var fascinerande att se hur de hade drabbats av översvämningarna i höstas. På bilden nedan syns det hur högt vattnet stod i biblioteket.

IMG_0891[1].jpg

Ligger hemma på sängen och följer upp lite mail och krafs från veckan som gått. Det är skönt att få två nätter hemma innan semestern inleds med en snabbis till NBO.. Därefter blir det iaf 3 veckors semester och därmed (troligen) inget flygande.

Här jobbas det på i full takt. Hade en kollega från Vasa på besök i veckan. Vi var lite oroliga för hans tajta anslutning på vägen hem i torsdags, men det gick lysande. Boardingkort för hela vägen och bagaget även det hela vägen KRN-ARN-HEL-VAA. KRN-ARN med SK och resten med AY.
Det har blivit lite varmare ute nu, men det kommer regn med jämna mellanrum. I måndags bjöds det t o m åska.
Ska fira födelsedag ihop med flickvännens pappa på måndag. Jag fyller på lördag och han på söndag, men alla är inte hemma i helgen. Lika bra det eftersom jag jobbar.
Ser fram mot nästa veckas tripp till London/Farnborough!

Inte så långt kvar på denna arbetsdag, innan det är dags att packa ihop och dra till landet. Där blir det lite olika saker som behöver fixas beroende på vädret; hugga ved, klippa gräset eller läsa böcker, etc.

Inga resor inplanerade ännu, renoveringen tar all tid och kraft (och budget!) när jag inte är på kontoret. Men, det går ju att drömma lite och planera....

Ännu en fredag i glada Ryssland. Har tillbringat hela dagen med o sitta o glo på en skärm och försökt få ordning på några strulande regulatorer. Men nu är det snart fredagskväll o hemgång men tro inte att det blir något uteliv ikväll, imorgon är ju ännu en vanlig arbetsdag :(

Men varför gnälla om en vecka är det semester :cool:

Snart dags att gå hem efter en riktig skräpvecka. Första veckan efter semestern är sällan rolig och i år var det dessutom massor av strul.

Toppen