Senaste nytt

Fredagstråden™

Någon som är ute efter en villa från Helsingfors. Nu har du möjlighet att köpa F1 driver Kimi Räikkönens villa... Billigt är det inte men ligger där jag är uppvuxen. Du får en mysig område på köpet.

OBS: Huset har varit i salu sen 2008 så du kanske har bra möjligheter att förhandla lite rabatt. :rolleyes:

Myynnissä - Omakotitalo, Kaskisaari, Helsinki: Omakotitalo - Kaskiauranpolku 6, 00180 Helsinki - Westatus Oy Ab LKV | Oikotie

PS: Tror inte att du kan betala med ditt SAS AMEX så glöm EB extra poäng på detta köp.

Last edited:
Bor en bit från epicentrum, så ingen större fara här. Jag fattade ingenting när jag vaknade...trodde någon lastbil backat in i husgrunden:p Jordbävning fanns inte i min tankevärld (men såg senare på facebook att så var fallet).

Svägerskan i Bologna hade också vaknat av skalvet och sedan somnat om. " Hur kunde du?" frågade frun. "Ingen hade sprungit ut blev svaret. Enligt vad jag förstår ska svärfar ha sett till att det finns ansenliga mängder armeringsjärn i husen som vi håller till i på Sicilien. Detta ska tydligen förhindra att kåkarna blir pulver vid en jordbävning.

Befinner mig i Gällivare på jobb till imorgon... Mina tider synkade inte med tåget, så det fick bli buss. Bussresan gick fort, för jag ägnade tiden åt att bl a boka en schysst EB-resa som ToR innefattar drygt 13 timmars flygning med riktigt bra C-service! 40k och 697 kronor gick det på. Kan någon gissa var det kommer utspela sig? (AHO, du behöver inte gissa, eftersom du vet...;))

Sitter i Vasara pub på Grand Hotel Lapland, eller nåt. Fast jag bor inte där.
Jag tjänar enormt med poäng ikväll. Jag har med mig mitt Gelliwaare Card...
Det är svart och gjort av järnmalm (magnetit) och inte av någon fjantig titan likt Amex Centurion.
Jag bär det med mig i en stor ryggsäck bara för att känna tyngden av det och när jag betalar med det så drar man det genom en båge likt de på flygplatsernas säkerhetskontroller... :p

Njae, men tänk om det vore på det viset... :)
Pengar kunde vara t ex stora kopparplattor förr i tiden.

Hmm, nu blev jag nyfiken. Det låter ju som en longhaul flight om det är över 6h enkel resa, men vart sjutton kommer du för 40k EB-poäng? Och dessutom direkt.. OSL-LYR hade ju varit en möjlighet, men det stämmer inte riktigt.

Oslo till Las Palmas? Men finns ens C på den sträckan... hmm... Hörde jag inte något om Oceanien månne?

Last edited:
Agehall: Jag har redan KRN-LYR i augusti, i ekonomi för 12k x 2 pax... Så njae... Det är lite kul att en 7 timmar 15 min flygning mellan dessa ställen nästan är i paritet med en ARN-EWR i flygtid. Inte mycket som skiljer... Förutom då att ARN-EWR kostar 100k poäng i C...
Jag har varit här förr, men då hade jag ingen aning om att det skulle finnas direktflygningar. Fast då, 2004, luffade jag runt i området, så det hade inte hjälpt mig.

Toppen