Hm, ja jag ska inte hänga ut några namn här...
Men vi har väl gått i ca 2 år och väntat på senaste Windows... Och vid det här laget så har det hunnit hända saker sedan dess. Ursäkten verkar vara att vi ska integreras centralt och få en massa andra funktioner via systemet. Därför vill inte de köra in de nya grejerna tills de har alla avtal och funktioner klara. Och varför det ska hindra att dra in de senaste programupppdateringarna för vanligt kontorsgöra är ju över min fattningsförmåga. De andra funktionerna lär ju få separata gränssnitt som hanterar dessa.
Det finns anställda som inte kan hantera logotyper i dokument och publikationer pga att vi har gamla programversioner. Jag klarar det för att jag har tillgång till mer avancerade program.
Det finns stationära burkar och laptops som kan typ upp till 30 min att starta eller stänga av för att de inte har tillräcklig kapacitet att hantera flera processer samtidigt, utan måste hela tiden jiddra med minneshanteringen .
Senast imorse trodde jag att min dator skulle få ett totalhaveri. Något hände, ikoner fladdrade omkring, den bara tjöt som ett flyglarm efter omstart och sedan var hela skärmens kalibrering åt fanders. Var riktigt nervös där...
En vacker dag kommer jag förmodligen att i ren vrede släppa en dator akademiskt i golvet från huvudhöjd! Åtminstone skulle jag säkert VILJA göra det...