Senaste nytt

Fredagstråden™

Palazzi: Nej, inte Kanariefågelsholmarna... Och nej, SK har inte Business på dessa flyg. Eco extra är nog det högsta, liksom t ex för AGP.

Inte direkt reserelaterat men jag har sålt min macsajt 99mac - ett projekt jag jobbat med i över elva år. Hyggligt stor grej för mig. Mer tid för BusinessClass.se! 99mac - Länge leve 99mac!

Trevligt för oss!
Jag har varit med på den sidan läänge! Vet inte exakt hur länge, då jag tycks ha glömt bort mitt lösenord:p
Mitt intresse har kanske svalnat lite för det apple-relaterade på senare år, även om jag fortfarande har både en Imac och Macbook Air :).

Den nya lösningen för 99mac ser ju inte heller så tokig ut.

Last edited:
Min primära resa inleds från ARN, men just denna resa som gissningen gäller är en isolerad resa mellan två ställen då jag kommit väl fram från ARN...

Både jag (numera) och flickvännen kör Mac. Jag tog över hennes gamla MacBook då hon skaffade Pro. På jobbet har vi ju dock bara PC, men det är just inga hinder med att använda bägge plattformarna. Jag arbetar ofta med en del stora InDesign- och Photoshopfiler. Jobbets datorer är tyvärr inte helt up to date med att klara detta. Mycket lagg och väntan på att det ska hända saker. Speciellt då man ska plotta en högupplöst A0:a.
Men min avdelning är nog den på arbetsplatsen som mest använder sig av detta, så det är att kämpa för att få förståelse för vad vi behöver i processorkraft och programvara.

Men min avdelning är nog den på arbetsplatsen som mest använder sig av detta, så det är att kämpa för att få förståelse för vad vi behöver i processorkraft och programvara.
Vet inte vilket företag det är men just i KRN har jag träffat mest vettiga IT folk som hade inga problem med att skrota en teknik och skaffa det bästa som finns ute på marknaden. :cool:

Hm, ja jag ska inte hänga ut några namn här...

Men vi har väl gått i ca 2 år och väntat på senaste Windows... Och vid det här laget så har det hunnit hända saker sedan dess. Ursäkten verkar vara att vi ska integreras centralt och få en massa andra funktioner via systemet. Därför vill inte de köra in de nya grejerna tills de har alla avtal och funktioner klara. Och varför det ska hindra att dra in de senaste programupppdateringarna för vanligt kontorsgöra är ju över min fattningsförmåga. De andra funktionerna lär ju få separata gränssnitt som hanterar dessa.
Det finns anställda som inte kan hantera logotyper i dokument och publikationer pga att vi har gamla programversioner. Jag klarar det för att jag har tillgång till mer avancerade program.
Det finns stationära burkar och laptops som kan typ upp till 30 min att starta eller stänga av för att de inte har tillräcklig kapacitet att hantera flera processer samtidigt, utan måste hela tiden jiddra med minneshanteringen .
Senast imorse trodde jag att min dator skulle få ett totalhaveri. Något hände, ikoner fladdrade omkring, den bara tjöt som ett flyglarm efter omstart och sedan var hela skärmens kalibrering åt fanders. Var riktigt nervös där...

En vacker dag kommer jag förmodligen att i ren vrede släppa en dator akademiskt i golvet från huvudhöjd! Åtminstone skulle jag säkert VILJA göra det...

Toppen