Senaste nytt

Fredagstråden™

Mmm, saknar Sverige med alla dessa helgdagar, klämdagar, 6 veckors semester och VAB. Så mycket fritid! :D

Håller med!

Det är dåligt med klämdagar i Italien....:(

Förr innebar det en ledig dag varje gång ett helgon skulle firas (och det finns några stycken), men nu verkar bara några vara värda en röd dag.

Iofs är vi väl tillräckligt ineffektiva här ändå, så det skulle aldrig hålla med mer ledighet...:p

Halvdagar är väl bara för stats-, kommunal- och bankanställda? Och klämdagar är för veklingar.
Nej, jag är inte bitter för att jag ska jobba på fredag. Inte alls. Inte det minsta. :)
Nä vem är BITTER?? "Den som inte arbetar skall ej heller äta" sa väl Lenin och detta är väl kanske enda gången jag håller med honom.
SVÄLT ERA LEDIGA JÄVLAR... Nej jag är inte bitter...

Ha en härlig helg :D

Last edited:
Avslutar kvällens ölprovning med detta, bryggd på nåt hak på Wallinsgatan, som en del av oss bevistat... :)
Fina grejer...

Attachments

• DSC_0767.jpg
    DSC_0767.jpg
    105,8 KB · Visningar: 140
Jaha, fotot roterade vid uppladdning... Surt.
Och ordet "hak" är väldigt kärleksfullt menat!
Trevlig helg, allesammans!

För er som har tröttnat på att leta efter en perfekt lya nära större flygplats finns nu ett litet hus till salu med stall och lite trädgård åt andra hälften. Riksväg 40 ligger ett stenkast bort och Landvetter nås på 7-8 minuter.
Verkar Ok då jag är trött på renoveringsobjekt för dagen. Höjdpunkten var ju dock helikopterplattan... Någon som känner nått yngre par utan barn från öst-europa som kan sköta städning+ trädgård för ett resonabelt pris, medan jag tar mig ett glas rött??

EDIT Jag ändrar mig. Jag vill ju stödja kvinnokampen så jag tar dit några tjejjer från Cambodia istället så fixar de vad som behövs till en billig penning :)

Vem sa SVIN? Mansgris är ok men svin,,, Ok för svin då..

Last edited:
samLinux blåser mig just nu på whisky...
Två whiskys som luktar och smakar i princip likadant - och gissningsleken är igång! Problemet är att de är så lika att allt skiter sig...
Till slut kommer skymfen: jag har bägge hemma... Och de är totalt olika; Laphroaig PX (Pedro Ximenes sherry) tax retail only mot Ardbeg Alligator (American Oak casks).... Bägge smakar väldigt lika, trots att den från Ardbeg inte har någon sherryfatslagring.

Toppen