Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredagshälsning från balkongen!
image.jpeg

Min vän bor på Park Plaza i Beijing just nu och han har fått förkylning därför tänker han att stanna på hotellet ett par dagar till. (Han skulle checka ut imorgon)
Han gick ner till receptionen och frågade receptionisten om det gick att förlänga hans vistelse.
Ja, det var inga problem men inte med samma room rate som han hade (ca 430 CNY per natt) utan de vill ha 650 CNY per natt.

Jag gick in i clubcarlson.com och bokade ett rum i samma kategori för 414 CNY per natt.
Några minuter senare pratade han med receptionisten igen och han fick behålla rummet med den nya bokningen.

Det känns skönt att kunna rädda min vän på ett enkelt sätt.

Som Frank Sinatra sa: A friend in need is a pest!
Som Dionne Warwick sa: That's what friends are for.

Fin gest @Dr. Miles

Antligen fredag efter en jobbig vecka med sjukt barn och mycket jobb, det ar dessutom ledigt har i UK pa mandag. Har precis kommit pa att min fru ar ca £3000 kort for att fa 10000 bonus avios pa sin spend pa hennes AMEX, tur att vi behover lite nya utemobler och eventuellt nya innemobler ocksa..... :)

Fredag kväll på Times Square. Precis intagit en skön Lagunitas IPA. Nu tillbaks på hotellet för att prova de nyss inhandlade plaggen och sen en sköön kväll på stan :)

Fortfarande fredag i Sydamerika. Sitter in en överfull Avianca lounge i Santiago och väntar på att flyga till Houston. Dåligt utbud på allt men internet fungerar bra.

Toppen