Senaste nytt

Fredagstråden™

OSL loungen serveras fredagsmys, Nachos med Bostongurka.
17 maj är det riktig fest med räksallad till Nachos?

image.jpeg

Min vän bor på Park Plaza i Beijing just nu och han har fått förkylning därför tänker han att stanna på hotellet ett par dagar till. (Han skulle checka ut imorgon)
Han gick ner till receptionen och frågade receptionisten om det gick att förlänga hans vistelse.
Ja, det var inga problem men inte med samma room rate som han hade (ca 430 CNY per natt) utan de vill ha 650 CNY per natt.

Jag gick in i clubcarlson.com och bokade ett rum i samma kategori för 414 CNY per natt.
Några minuter senare pratade han med receptionisten igen och han fick behålla rummet med den nya bokningen.

Det känns skönt att kunna rädda min vän på ett enkelt sätt.

Vanlig dag på hemmakontoret i Göteborg. Bokat lite möten framöver, vilket bl.a. innebär att det nu är dags att boka flygresan som kommer ta mig till mitt livs första statusnivå i EB - silver! Det kanske inte är så mycket att ropa hej för, men jag är väldigt tacksam över att ha upptäckt BC. För några månader sen visste jag inte ens att jag hade ett EB konto, nu har jag snart silver, runt 50 000 poäng och på god väg till min första 2-4-1!

Min vän bor på Park Plaza i Beijing just nu och han har fått förkylning därför tänker han att stanna på hotellet ett par dagar till. (Han skulle checka ut imorgon)
Han gick ner till receptionen och frågade receptionisten om det gick att förlänga hans vistelse.
Ja, det var inga problem men inte med samma room rate som han hade (ca 430 CNY per natt) utan de vill ha 650 CNY per natt.

Jag gick in i clubcarlson.com och bokade ett rum i samma kategori för 414 CNY per natt.
Några minuter senare pratade han med receptionisten igen och han fick behålla rummet med den nya bokningen.

Det känns skönt att kunna rädda min vän på ett enkelt sätt.

Vardagshjälte ! :)

Fredagen kom lägligt. Och vi ser fram mot en traditionell Valborgsbrasa hos kamraterna på landet, i ösregn och kyla.
För solen som just tittade fram lär inte finnas kvar i morgon.

Glider genom arbetsdagen på kontoret inför morgondagens helgjobb, nåja, inte allt för långt bort är poängintjäning i form av flygresor så det får trösta för stunden =}

Toppen