Senaste nytt

Fredagstråden™

Bakgrunden är att jag ska till London imorgon för att hämta min nya sommarbil. Fredag morgon hämtar jag bilen i London!

Vaknade på bra humör imorse. Borde egentligen dragit upptäcket över huvudet och somnat om...

Lilltjejen stoppade en bit äpple i halsen när jag satt och drack kaffe - snacka om intensiva sekunder innan det problemet var borta. Hon blev jätterädd såklart och behövde gråta ut en stund.

Får mail från Apple att BusinessClass.se appen blivit "rejected" och kan inte säljas på App Store.

Min rakgel var slut och jag kunde inte raka mig. Kom orakad till ICA 08:20 för att köpa nytt.

Åkte till jobbet. Halvvägs dit upptäckte jag att jag hade två iPhone 4 i fickan. Vänder och åker hem med frugans mobil.

Håller på att krocka på vägen hem, en tant kör ut rakt framför min bil. Hon tittade bara åt ena hållet. Min bil väger ett ton mer än hennes så jag hade nog klarat det rätt bra om det blivit kollision.

Stannade på mitt favoritfik på vägen till jobbet. Helt fullt. Första gången någonsin. Får sitta i ett hörn bakom en bänk.

Kaos på jobbet, ringer hela tiden.

Försöker boka hotellnätter i London. Allt går fel. Hotels.com ger felmeddelanden. Tvingas ringa två gånger till deras bokningsnummer för att till slut få en bokning (utan min rabattlänk).

Försöker fixa seating på BA.com men det fungerar inte.

Hinner avsluta det viktigaste och stressar hemåt.

Måste snabbt packa väskan innan fru och barn kommer hem för sen finns ingen tid.

Lilltjejen somnar och det är dags för min fru att packa deras väskor. Dom åker till Jämtland i två veckor samtidigt som jag åker till London.

20:30 tänker jag "det här kommer bli bra, slappna av". Allt är bokat: flyg till London, hotell, hemresa med färja till Danmark. Möten i Malmö, Lund, Helsingborg och Ängelholm. Sen snabb bilfärd till Stockholm. Sova en natt och vidare mot Jämtland i en vecka. Tight schema men det kommer fungera.

20:45 ringer säljaren av bilen och jag hör direkt att det här kommer bli problem. Han kan inte sälja bilen på fredag för hans personliga regskylt kräver ett besök hos MOT för att ändras tillbaka till en normal regskylt. Det tar upp till två veckor. Det finns ingen chans att hämta bilen på fredag.

Hmm. Planet går 12:20 imorgon och jag har en färja som väntar söndag eftermiddag. Men ingen bil. Och inget sätt att ta mig från Esbjerg till möten och vidare till Stockholm.

When it rains - it really pours.

Hoppas verkligen saker börjar gå bättre imorgon Martin. Det är tungt när man har sådana dagara...

Huj huj, lät som en sådan där dag man måste stanna till lite, för att inte uppslukas av Murphys lag och tvingas slå över till reservtanken. Hoppas det löser sig!

Två timmars sömn på två nätter och nu i taxin på väg till flygplatsen. Årsmöte i Umeå på agendan. Inget direktflyg idag, så det blir via ARN. Framme 12:25 och mötet börjar 14:00 och kommer vara till sena kvällen. Det hela avslutas med middag och därefter till Norrlandsoperan och se en nyskapande uppsättning av Carmen. Hoppas jag kan hålla mig vaken... Övernattning på Scandic Plaza och imorgon vidare till Göteborg.

Toppen