Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredagskvällen spenderas på en ikonisk bar, med utsikt över en mångmiljonstad, på ett hotell som har gjorts känt från en film. God jul...

Så här mycket snö tog jag bort från bilen för 2,5 timme sedan. "Favorit i repris"...
"Uppiggande" körning på oplogad väg 2 mil till eftermiddagens jobb.
4b1291f2beea09c55c0bb82d6678ead8.jpg

image.jpg

Julgransplundring...
Passat grannens katt och släktforskat.
Nu väntar stambyte och det ska packas ner i lådor, tejpas skåp och lådor, flytta pryttlar till evakueringslgh och lite strålning på toppen.
Finns en hel del jag gärna bytt bort.

Har fuskat lite ska erkännas men nu är det inte långt kvar tills champagnen ska få flöda!

Det grämer mig att jag missade Monks denna månad...

Det är förvisso lördag morgon... fredagskvällen ägnandes åt att ta sig till norra Finland för att elda i diverse spisar och kaminer.
-27 ute och -18 i sovstugan krävde en del ved innan det var behagligt nog för att krypa ner i sängen.

Är i med familjen i svärfars stuga på polcirkeln i Finnland, i dag är det ännu kallare ute (-28) men som tur är varmt och skönt inne.
Nu bär det av till affären för att komplettera med lite proviant, sen blir utmaningen att göra ett hål i isen och bära in vatten och elda i bastun.
Gissar att middagen blir nog grillad makkara som sköljs ner med en Koff eller två och kanske en liten Jaloviina till kaffet efteråt.
Rätt långt från rysk kaviar och champagne, men rätt trevligt ändå.

Jag och frugan har sagt att vi måste bo lika många gånger i vildmarkstuga, i båten eller i tält/motsvarande som vi bor på femstjärningt hotell så att ungarna inte blir helt förstörda...:)

Äldre dottern 6 år: "Pappa, pappa.. är det här ett lyxhotell, ser inte ut så och var är loungen"? Citat från här om veckan då vi bodde på Comfort i Eskilstuna.
Nästa dag på Hilton, Mmm... det här är ett Lyxhotell! :)

Såg precis på SVT att stafettläkare begärt 82000 per vecka i Sverige men fått 62000... Jag jobbar på fel ställe uppenbarligen...

Är det bara jag som har fredag idag?

Detta skrivs från Keohe's pub i Dublin, i kombination med kvällens första alkoholintag.

På vägen hit såg jag en lämplig skylt. "According to science alcohol is a solution"...

Tydligen är det fredag men det känns som nått annat, har helt enkelt blivit "Daga-vild" som man säger här uppe på bondska.
Har just tagit mig och familjen hem i snöstormen från skärgården med snöskoter efter några dagars skärgårdsliv.
I övrigt händer det just ingenting för omväxlings skull?!?! :)

Toppen