Senaste nytt

Fredagstråden™

Någon som har tips på hur man utökar enhetsminnet och tar från internminnet? Har typ 20 gig intern men bara 200mb enhetsminne. Vill inte ta bort några appar, använder de jag har installerade och har flyttat så mycket som möjligt till internminnet där det går.

Näe, och det där problemet blir bara sämre och sämre för varje version av Android som kommer. Har vi inga på forumet som jobbar med mobiltelefoni?

Jag sitter nu på upper deck på buss 12 från Umeå och norrut, det är näst sista benet på min resa. Sedan blir det bil till sommarstugan. Apropå att inte boka för korta anslutningar när man har separata biljetter får min resa underkänt.

TF 316 BMA - UME 20:10 - 21:20
Layover 15 min
Ultra buss 80 UME - Umeå universitetssjukhus 21:35 - 21:50
Layover 10 min
Länstrafiken buss 12 Umeå universitetssjukhus - Sikeå (sista bussen) 22:00 - 22:40
Bilfärd till sommarstugan

Tur att flyget och bussarna inte går som på räls!

Näe, och det där problemet blir bara sämre och sämre för varje version av Android som kommer. Har vi inga på forumet som jobbar med mobiltelefoni?

Väljer du en telefon som inte har minnet uppdelat på "virtuellt sd-kort" så har du inte det problemet. Har inte funnits på någon av Nexus-telefonerna sedan Nexus One, t.ex. Det är inte Android i sig, utan något som "skin-tillverkarna" ställer till med tyvärr. Har inte lyckats klura ut varför de gör det fortfarande.

Indirekt iaf, men det är ont om Google-folk här vad jag vet. De kontakter jag har där pysslar inte med Android heller.. :(

Jag känner ju bara till oss som jobbar på de som är operatörer och då har man inte så mycket med tillverkarna att göra...

Fast operatörer har rätt stor makt över vad telefontillverkarna får stoppa in i de lurar som säljs till deras nät... (Fast jag misstänker att de flesta här jobbar på tekniksidan och inte så mycket med den biten)

Klagar fortfarande på för lite minne trots att jag lyckades frigöra ca 100mb. Ni får helt enkelt leva med att inte se några regnbilder. Dags att gå till happy hour på hotellet och om 1 timme är det All black mot Argentina.

Har 2 regnbilder från Sydney, kan dock inte ladda upp, telefonen klagar på för lite minne.

Någon som har tips på hur man utökar enhetsminnet och tar från internminnet? Har typ 20 gig intern men bara 200mb enhetsminne. Vill inte ta bort några appar, använder de jag har installerade och har flyttat så mycket som möjligt till internminnet där det går.
Jag vet inte om jag förstår problemet? Vilken telefon och har du minneskort i?

Jag vet inte om jag förstår problemet? Vilken telefon och har du minneskort i?
Har en Xperia av första modellen som bara Sony gjorde, ca 2,5 år gammal.
Fick telefonen med ca 32 gig minne vid köp, har inte själv satt i något övrigt minne (om det ens går).
När jag försökte ladda upp bilder till denna tråd får jag ett felmeddelande i browsern som klagar på för lite tillgängligt utrymme och att den inte kan slutföra åtgärden. Får liknande fel när jag försöker lägga till fler bilder i WhatsApp, då brukar hälften av bilderna komma med som jag valt.

Toppen